tisdag 23 augusti 2011

inga speciella utsvävanden,,,




Jarå..idag drog vi upp jalusin för första gången på höstterminen...på andra sidan står förväntansfulla hungriga elever..glada att vi förser dem med mackor, kaffe, drycker...En massa små nya ettor,( gymnasieettor) som förvirrade ser sig omkring i den stora skolan..innan de lärt sig hitta och känna sig hemma...vad söta de är, så små...'och artiga och gulliga i blicken..sällan jag träffar på någon otrevlig ungdom..de allra flesta är goa och fina. De är det roliga i jobbet, kontakten med eleverna..tycker om dem. Sen blir man väldigt trött i huvudet efter en dag i sorl och höga ljud..musik. Vi spelar musik, för det är ju ett ungdomscafé..tanter som mig, ska icke klaga...Jag gillar musik, men när jag kommer hem..då vill man ha tyst!!!
Tränade efter jobbet..var helt ensam på gymet...det var väldigt varmt ute, och inne..men nöjd var jag efter träningen.....och lite piggare..
Åkte till lilla mor Anita..hon är bra skruttig lilla mor..så glömsk och virrig..och envis som vanligt..skulle få hjälp med städningen, men hjälpen kom lite sent...då städade mor själv, i sin yrsel..envis som en grön gris..men det är nog bra, att vara envis ibland.....men bara i bland ;-)

Snarksyrran på ingående....hihi, det blir livat i dubbelsängen i natt...

6 kommentarer:

  1. Fartyget och båten...
    dina målningar ?????
    Roligt att höra att du har ett sånt socialtarbete och att kontakten med ungdomen berikar livet...
    ja dom är nog inte så tuff inuti som dom ser ut på utsidan...
    jasså bli d snarkåfis natt...*skratt*

    Tjingeling i natten...

    SvaraRadera
  2. Moshulu och Liewendahl känns igen!:)

    Så är du igång för höst och vår igen. Hoppeligen så slipper du allt ont i kroppen det här året. Håller tummarna för det!

    Karinkram!

    SvaraRadera
  3. Lagom av allt...ungdomar...musik...jobbade igår kväll där jag varit i sommar, fast utan alla sommarvikarier, och visst är det tomt, tyst och lite lugnt också...man kan sakna den tiden LITE själv också, bekymmersfri, ta dagen som den kommer, leva i nuet och inte fundera på om tvättkorgen sköter sej självt...Men de blir vuxna och får lära sej tvättmaskinen också!!
    Lilla mamma...som min, envis, lite snurrig när det blir för mycket att fundera på, hur länge ska det gå?? Vill helst inte tänka på det...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Du e redig som går på gym för mig får de bli en promenad då o då. Jag e så glad att kunna använda datorn igen att jag orkar o kan. Det är roligt att kolla vad ni andra har gjort. Jag tror att när man blir äldre e de nog inte så dumt att vara lite envis men man kan ju bli lite orolig för lilla mor. Min mamma brukar säga, att ta inte ifrån mig det som jag fortfarande kan göra och hon är 91 år.
    Ha det så bra/kramizar

    SvaraRadera
  5. Jo sorl är nog så tröttande...själv sitter jag i ett tyst kontor. Chefen frågade om jag inte vill ha en radio på, men jag trivs med tystnaden :-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder, den sista tycker jag inbjuder till att sätta sig i med kaffekorg!

    SvaraRadera