torsdag 25 augusti 2011

Tumme ner...


Har varit på handkirurgen...har så ont i tummarna, ja i händerna, men mest i vänster tumme..utsliten i tumleden...förslitningar och artros....inte bra inte bra..värker på natten, och har dålig styrka i handen..så blev det, när man jobbat mkt med händerna...Tummarna är så viktiga..
Dr Handkirurg...sa, att min åkomma går att operera, man tar bort en bit ben, det blir oftast bra, men åkomman brukar komma tillbaka....suck..inte kul..Han tyckte vi skulle börja med en Cortisonspruta..och handledsstöd...SPRUTA...jag vill inte ha nån spruta sa jag, då skrattade Dr Handkirurg...Han var Tysk, och sa att det gör ont, men blir bättre efter en vecka...Suck...han hämtade en stor spruta...jag vände bort blicken...rakt in i det hårda onda benet....aj aj aj ja...aj..
Du får svära sa han: jag sa SKIT!! Jag är dålig på att svära, sa jag då...han tyckte jag kunde svära på Tyska..men Tänk jag kan inte ett enda tyskt svärord...kan ni? Halt die klappe..det betyder håll käften....det vet jag....men det sa jag inte....sen kan jag säga pferd (häst) geld ( pengar)..sen har jag glömt allt....
NU gör det helvetiskt ont i TUMMEN...mkt ondare än jag någonsin haft..
Knaprar treo Comp och tycker mkt synd om min tumme...
Ska tillbaka om tre månader...Undrar vad han gör då...halt die klappen...

7 kommentarer:

  1. Donnerwetter, scheisse kan du träna på till nästa gång! (Åskväder, skit) om det hjälper dig. Stackars dig Karina, inte roligt alls med sjuk tumme. Hoppas att det onda försvinner snabbt, snabbt.
    Tröstekram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Men stackars dig ... sånt är inte roligt alls. Varm kram, inte för att det hjälper med vill visa att jag, förlåt, håller tummarna!!!!

    SvaraRadera
  3. HOPPAS det blir som han sa, att det skulle bli bättre!

    SvaraRadera
  4. Aj, aj, aj...det låter inte skönt. Stackars dig...dunk...dunk i tummen. Gotverdumme...betyder inte dumma tumme utan är ett svärord på Flammisch...lite tyskt tycker jag.
    Hoppas att du får sova i natt.

    Kram
    annika
    Ditten och Datten

    SvaraRadera
  5. Men aaaaj, så ont. Hoppas sprutan hjälper. Men det tar väl ett tag innan den verkar?
    Tröstkram till dig, bloggvän.

    SvaraRadera
  6. Jaha! Vad skönt att det är den fuktiga luften som gör att jag sväller över breddarna. Det är alltså inte ost och kakor som är orsaken. Skööönt!! Tänk att man är så beroende av denna lilla utväxt på handen. Och du slår förstås i den överallt också. Det brukar höra till.Hoppas cortisonsprutan hjälper så du slipper operation.
    Du får börja träna på mun- och fotkonst så du kan variera lite och spara tummen.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. aj...oj...aj...inte roligt!! Är det sånt vi ska räkna med...att det blir förslitningar och ont lite här och där??!! Jag har atros i fingrarna, de ser inte roliga ut, å ont gör det...Sen äter man värktabletter så magen till slut slår kullerbyttor, det blir en enda ond cirkel.
    Men du fullaste allvar...Kilsmo...?? Huset var kanon, men vägen till jobbet...och jag undrar om man inte behöver pass för att ta sej dit...fast du kommer med all säkerhet att få inspiration för att måla!!
    Ha´en bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera