fredag 12 augusti 2011

nattugglan här..ojojo kl är snart.... 01.00





Denna dag har jag gjort Mycket..i motsatt till i förrgår, då jag var mkt lat...Min pappa, tycker att man ska uträtta saker, då är man bra...den gamla stammen, ja, trästammen från 20-talet talar:, det är bra om man jobbar och strävar...Idag har jag varit bra...
Städat städat och städat: i sopskåpet, sorterat bort massor, städat förrådet, slängt massor, städat badrummet, alla skåp där, slängt skräp...köpt blommor, slängt fula blommor, planterat om blommor.....bakat, bullar och tårta. Handlat och förberett....städat på balkongen..
Känns skönt att få energi, tänker redan på vad jag ska fixa med i morron...
I morn är det kalas för lillsonen min..han fyller 24 år..Han önskar sig cheesecake, kanelbullar och lammstek och potatisgratäng..... ja eller maten först, sen fikat...han ska få det och vi ska ha kalas...
Ikväll har vi suttit på balkongen och njutit av lagom'...inte kallt inte varmt..men vid kl 10.30 var det kallt...då skulle man haft infravärme eller inglasat...men då gick vi in..fallera
Funderar på hur länge man vågar ha alla blommor där ute..nätterna kan bli kalla snart..blir nog dags att flytta in blommorna...men först vill jag tvätta fönster...hoppas energin håller i några dagar till!!

Och...du Agnetha...du har rätt igen...hon är bra lik mig ser jag nu, hon på porträttet...(när jag var liten kanhända)..lusigt...men nog hörde jag av nån lärare jag haft i konst, att man målar av sig själv oftast, när man målar/tecknar ansikten...lustigt...

6 kommentarer:

  1. Oj, så inspirerande det låter när du städar och har städat. Önskar också att jag snart får den där tiden....det är skönt att vara bra:).
    Tror nog att du inte behöver bekymra dig på en månad drygt för frost och elände. Dessutom kommer kylan längst ner på marken först och du bor ju högt och nära himlen.
    Ha en härlig dag!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  2. 01.00...då börjar jag nästan vakna igen. Fint i uterummet. Inte behöver du tvätta fönster nu när det sakta börjar mörkna. Och lammstek...finns det något godare? Ja, kanske mufflonfår som jag har ätit några gånger.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. HEJ Karina !

    Märktes tydligt på det Du skrev, vilken energi Du hade.Jag hade min i Måndags.Nu gäller det att hålla efter.
    Jag som skulle måla djur på stenar,det kom av sig,stenar finns.
    Vilken härlig balkong Du har.Högt upp bor Du också.

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Underbart vacker balkong du har! Visst blir det lite kyligt framåt sensommaren, men tänk vad fruktansvärt varmt det skulle vara om du hade den inglasad. Dessutom känner man ju då inte att man är utomhsu!!

    SvaraRadera
  5. Det är så himla kul när man har så där mycket energi - tyvärr händer det alltmer sällan tycker jag...

    SvaraRadera
  6. Läste dina bloggar och tyckte att det var så fint där din son hjälper sin mormor ned på bryggan....
    vilken gentleman....
    och va mysigt ni hade där på bryggan...
    vem bryr sig om att få fisk när man kan bara njuta av livet...
    man måste njuta...för det finns ingen som njuter åt en....
    vi har LillaC här idag och han ska stanna till på onsdag....
    idag har han varit kock och gjort en pizza till oss....
    serverat oss vi behövde bara sitta å vänta...
    å så kom han å fråga....va vill du dricka...
    sen har han varit snickare och spikat å sågat med moffa sin....
    nu är han inne å bygger lite lego...
    imorron ska vi fiska...

    Tjingelingen vännen....

    SvaraRadera