onsdag 10 augusti 2011

Stilla strilar regnet nu..


Nyss Öste det ner...hela balkongen svämmade över av/i vatten, in på stolarna.Snart kan jag meta där eller ta dykcertifikat....Idag har det regnat nästan hela dagen. Är det bra, tycker bonden det?? Bra tycker kanske svampen i skogen som får lust att växa då. Vet allt några bra svampställen jag ska besöka, hoppas ingen annan hunnit före..
Känner mig bortskämd och har det bra här i soffhörnet när nu regnet smattrar mot fönstret..Sonen drog ut på krogen och tur är att jag ropade till honom att ta jackan på sig, elva grader ute och Höstkänsla!!
Jag har spritt ut mina färgtuber och block runt mig, men må kreativiteten vakna till snart...Trodde jag skulle måla som en galning denna sommar, men det har jag inte gjort...haft fullt upp med andra roliga saker.
Kommer säkert loss när jag börjar arbeta och även keramiken kommer igång.'
Fick en förfrågan om jag ville vara lärare i keramik på kulturskolan under hösten. Det hade varit skoj, men tiderna passade inte...
Roligt ändå att bli tillfrågad, sånt peppar...
OM jag hade råd skulle jag gå ner i arbetstid och ägna mig mer åt hantverk, ja den där drömmen om att bo på landet och ha en atelje, en bod, en ko och en höna..ni vet..
Nu i denna gråa regniga stunden, blundar jag och drömmer vidare.....Natti krami.

ps. lånade fotot från sonens dator som jag nu skriver på, såg inte att det var en rullstol med...;-)........men bilden säger en hel del!!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att du av en ren händelse har hittat en bild i sonens dator som säger precis allt.
    Antagligen är dykaren handikappad men under ytan kan han simma hur han vill. Nu till mina funderingar utgående ifrån bilden. Du har ALLA möjligheter att ändra på ditt liv till det du drömmer om, Karina. Börja idag, förändra det du vill i den riktning du vill gå, ett steg i taget.
    Du KAN, för du har alla förutsättningar!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  2. Nu håller jag helt med föregående talare...eller skrivare!! Gör det!! Våga!! Tror man helhjärtat på det man gör så går det, å man kan leva på helt andra förhållande bara man får den livskvalité man söker...Dina tavlor, de är helt underbara, och får du sen den inputt naturen kommer att ge, då kommer du att måla både dag och natt. Sug på den du!! Eller ja, du förstår va´jag menar...
    Ha´en riktigt skön torsdag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Nu kan jag också hålla med både Rigmor och Pettas...
    men kan också förstå att det är svårt att lämna det trygga...
    ett arbete...
    en lön som kommer varje månad...
    men du kanske kan gå ned lite i tid...din kropp säger ju ifrån...kanske kan få nån typ av livränta....
    så fick jag när min rygg började trilska...
    men jag vet idag är ju inte allt så lätt när det gäller försäkringskassan...läkare och intyg...
    Hoppas att din kropp kommer att hålla när du börjar jobba....
    och måla kan du...jag VET....
    har fått berömmande ord om din tavla av många.... =D

    Ha en finfin torsdag vännen...

    SvaraRadera
  4. ...vilken fantastisk bild du "lånat"!
    Eftersom jag hade en bror som blev handikappad och satt i rullstol, så vet jag precis hur personen i vattnet känner sig; FRI!!!

    SvaraRadera
  5. samma här, det har inte blivit så mycket tavelmålande, det har varit för varmt tror jag och så finns det tusen andra saker att göra på sommaren, fy vad mörkt det blir på kvällarna, men det kanske är bra så det blir nån ordning när det är dax att börja jobba, dröm på du det är väl härligt.. kram o godnatt

    SvaraRadera