onsdag 27 oktober 2010

Bra igen!


Visst var det var det för katternas skull!! Jag sålde dem för jag hann inte med dem, och tyckte att de var för mkt ensamma och instängda i min lägenhet. Nu har de jättebra. Får komma ut och har sällskap hela dagarna. De har glömt mig för länge sedan men jag har inte glömt dem, snyft. Men så fort jag bor lämpligare ( på landet) ska jag skaffa katter igen, en svart och en randig bonnkatt!
Kängorna skiter jag i, putsar på dem jag hade förra året, eller hittar andra.
Ja lillamor. Hon gillar inget som är nytt eller som hon inte vet vad det handlar om. Hon trodde att hon fått brevet om lägenhetsnr, för att hon är gammal och ska dö. Det är folkbokföringsregistret som är nyfikna. Fler med mig hade fått samma brev hörde jag idag på jobbet.
Keramiken ikväll var lugn och skön. Satt och karvade på min lilla dam, som sitter och tittar på stjärnorna. Vi var bara två själar ikväll som hade kurs. Fikade och pratade mycket.
Hoppsan redan torsdag i morn, ja veckorna strilar på..Snart är det jul!! Hjul förresten, nu kom jag på att vinterdäcken bor sättas dit, i helgen! En bra son jag har som lovat att hjälpa morsan sin.
Nu ska jag duscha bort leran under naglarna och sen blir det sängen..Natti!!

2 kommentarer:

  1. Trots saknaden så får du glädjas åt att katterna har det bra. Det är det viktigaste i en situation som du beskriver.
    Ja, det närmar sig hjultider. Dags att växla till nya tider, på samma sätt som klockan tänker göra med oss i helgen som kommer.
    Ha en bra dag!/SA

    SvaraRadera
  2. Tack för titten!
    Hoppas att du får en Trevlig Dag!

    Kram Therese

    SvaraRadera