tisdag 5 oktober 2010

Skor


-Idag kände jag mig inge' glad så jag köpte mig ett par skor. Så skrev min dotter i dagens mail, och då ville jag åka dit, och göra henne glad. Så satt jag i en park med hundra hemlösa katter som solade sig..skrev hon..Då tänkte jag, bara hon inte klappar katterna.( de kan ju vara fulla av sjukdomar) Sen berättade hon att hon var genomförkyld och jättetrött...måtte hon sova och ta det lugnt då, tänkte jag då....Men jag sa inget, skrev inga förmaningar..det där är svårt, med barnen, att vara lagom.." Hur ger man omtanke utan att inkräkta. Känner oro utan att övervaka. Manar till försiktighet utan att tjata. Ger trygghet utan att minska friheten"..Man vill ha dem nära, men ändå är man stolt över att de är så självständiga och klarar sig så bra...
De flyttar hemmifrån och man blir ensam ..Men det är nu som det är dags att leva och göra det man ville..hela tiden..Har en vän som lever med jobbiga tonårsbarn. Det enda hon pratar om är hur skönt det ska bli när ungarna flyttar hemifrån..Och här sitter jag och saknar mina ungar..Hur det är hörrni'!!
I morgon är det keramikkväll igen..det ska bli skoj!! Det var länge sedan nu..Nu har väl hästen torkat, den som jag började med för 3 veckor sedan;-)..Får se om vi bygger en rakuugn, vi vill ju verkligen det..Det blir nog till våren, då kan man stå, ute och bränna..
Hm vad ska jag sätta in för foto idag då?
ja vi får la se!! Natti natti

1 kommentar:

  1. Tjohej!! Håller med dig ang barnen, vart går gränsen man vill ju dem bara väl.
    Kul med kurs!! Jag var med och byggde en raku ugn en gång och fin fina alster blev det.
    Kram Hanna

    SvaraRadera