onsdag 20 oktober 2010

Torr som fnöske


Händerna knastrar, torra som fnas...torr i ansiktet och panna...herre gud vilken torris man är..Köpte mandelolja på hälsokost, hoppas det hjälper. Att händerna är torra kan bero på keramiken ikväll..Bidde en liten dam med rosentuttar..men hon får stå under plast och vara fuktig en vecka..Varit kreativ idag minsann, hade träff med några elever innan keramiken, och vi skapade på vår installation, som blir så häftig..ska visa sen, när den är klar. Ska tävla och ställa ut på konsthallen. Skrattade så gott ikväll på kursen. Tror att samtliga tjejer ikväll var lite trötta.. Fnissade som fjortisar, sånt är skönt och ger energi. Mulade kondisbitar och drack te. Fick lite dåligt samvete för dålig kost igen, måste skärpa mig. Men ibland hinner man bara inte. I morn blir det bättre. Ser fram emot ledig helg, och då träffa lilla barnbarnet Ines, 11 månader..Sötaste lilla unge i världen såklart jag tycker.. Nu blir det godnatt//Kram...

1 kommentar:

  1. Åh, vad ni verkar ha haft trevligt!
    Innan jag flyttade till Gotland så gick jag på keramikkurser i 5 år hos en konstnärsväninna. Så flyttade jag hit, där det kryllar av keramiker överallt, men...inte finns det några kurser här inte.
    Jo, det finns i Visby men dit är det 4,5 mil och jag åker inte gärna dit ensam mitt i vintern. Alltså är mitt keramikintresse nedlagt. Det jag gillade bäst var dock själva glaseringen vilken jag exprimenterade kraftigt med. Men jag får ju utlopp för färgsättning i målningen istället, så det gör inte SÅ mycket.
    Har fotat några av mina tavlor, få se om jag vågar lägga ut dom.....

    SvaraRadera