måndag 4 oktober 2010

Seg i kolan


Ja måndagen har gått....i morgon är det en ny dag..och igår är förbi...och framtiden är vår!! Eller vinter kanske??. Kallt ute nu och blåsigt, och mörkt..mysigt! Har en massa tända ljus och smålampor lyser så fint överallt. Det är inte långt kvar, så lyser adventsljusstakarna och stjärnorna i grannarnas alla fönster. Vad ska denna jul ge, vad månne det bliva..Ja en ny liten familjemedlems första jul..som ettåring kommer barnbarnets ögon att tindra..Sitter här och har lite julfunderingar. För det är en mysig tid. Men för mig och mina barn, saknas någon. Far i huset, som också älskade julen. Kanhända vi hoppar över julen i år, och firar den i Istanbul. Med mellandottern??..Undrar hur det kan kännas?..Om vi skulle sakna den väldigt mycket. Förmodligen inte. Men skulle sakna den lilla ettåringens stora ögon..ja hm..hur ska det bli??
Bara man får vara tillsammans så tror jag inte att det spelar någon roll...trots att jag älskar att julpynta och baka och fixa....så Är nog julen inte alls så himla kul, för alla. Men inte sitta här och grunna, det blir som det blir, och det blir bra.
Är i alla fall väldigt nöjd med min utställning, och glad att det gick så bra...Detta smakar mera....måla måla mera måla..

Kram och godnatt!!

1 kommentar:

  1. Julen känns extra mycket när man inte kan fira den som vanligt,mina föräldrar har inte funnits på länge o julen är inte som den var men vi gör det bästa o idag tycker jag att det funkar,det viktigaste är att barnen tycker det är nåt speciellt o det brukar vi lyckas med...Inga bnilder fr utställningen ännu??NYFIIIKEN!! hehe..Nu e det klart ska ha utställning f4r 7 nov o en månad framåt...YEAHH pirrigt..kram kram =)

    SvaraRadera