tisdag 19 oktober 2010

Gymet..


Skitseg..vilda hästar( syrran) fick mig att åka till gymet efter jobbet..Tog bilen till jobbet idag..Synd och skam så nära som jag har. Men det blåste och regnade i morse. Trött och sen...får sån lust att göra allt, de mornar jag har lite sovmorgon och börjar först 8.30..vattna blommor, städa badrumsskåpet, sortera tidningar och måla naglarna...tror att all tid i världen finnes..Rätt som det är får man stressa skiten ur sig, och kommer nästan försent! Så står bilen där i carporten och frestar, ta mig ta mig, du hinner aldrig. Syrran tvingade mig till gymet kl 18..tur det för efteråt kändes det jättebra...Hem och lagade en god middag, för en gång skull. Latheten brukar annars ta över mig , och jag sätter mig vid datorn, och äter musli istället. Gjorde en köttfärssoppa med vitlök morötter lök och tomater...petade i lite nudlar..mättande och bra. Nöjd och glader intar jag nu sängen...god natt!! Foto: vilda kor i Östergötland

3 kommentarer:

  1. ...att det är underbart skönt att man inte längre behöver stressa. För det första så bor vi ju numera på landet, sen är jag dessutom semipensionär - alltså jobbar när jag vill. Ovanpå det har vi företaget hemma, så det tar 3 sek att ta sig till "jobbet" - alltså sträcka sig efter telefonen när man sitter framför datorn eller jobbar ute i trädgården!
    Men som egen företagare sen många år tillbaka har man nog gjort sig förtjänt av att ha det lite bra nu. Många år blev det inte ens en semester och någon miljonär har man ju inte blivit precis!
    Du undrade när jag skulle visa mina alster. Njae, jag är nog inte mogen för det. Visserligen sitter dom på väggarna, men att visa dom offentligt det vete 17. Det är dessutom endast nonfigurative konst, har endast gjort en enda tavla med vanligt motiv som en väninna önskade sig.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig energi du har. :)
    Helt rätt.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Jisses vad du hinner med på morgonen. Synd bara att du måste stressa där på slutet, men jag känner tyvärr igen fenomenet.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera