onsdag 22 februari 2012

Dags för nya blommor...

Det hjälpte inte.med blombilder..värken under pannbenet sitter kvar..Är det vädrets fel, är det regnet?? Är det förkylningen, magen som krånglar, illamåendet...ack...hur som helst, jag är gnällig och trälig..Men tog mig upp på stan...till apoteket.
.Hade  tänkt hela förra veckan att köpa lite babysaker och skicka ner till Malmö...Det drar i hop sig, snaaaaaaaaaaaaaaaaart kommer lilla prinsessan (eller prinsen) . Så roligt det är. Ett litet barnbarn föds snart, i början på mars...Min dotter väntar och väntar.. Hon är stor och trött nu, sover dåligt och har järnbrist..De målar och rustar och gör fint innan den STORA händelsen. Den största i livet!!  Jag köpte ett mjukt gosigt babytäcke, och  en kudde. Idag ska visst barnen ha kudde?? När mina barn var små, skulle de inte ha kudde..De skulle ligga på magen...Nu ska de visst ligga på sidan, tror jag, om det inte har ändrat sig..Jag köpte babypåslakan med söta små maskar på, och en jättesöt filt med hjärtan..Tänk vilken överraskning...Trodde ni va, nej jag kunde inte låta bli att tala om för dotra att jag skickat ett täcke..Tryckte ner alltihopa i ett paket och postade direkt på Cityhallen...Postkontor..på Ica..Tjejen där var så gullig och hjälpsam. Lärde mig att det är billigast att skicka det som brev, och inte paket...Malmö, är långt borta..Hur ska jag kunna gosa med liten prinsessa?? (jag tror det är en flicka tydligen) Hur lurar man hit barnen, som trivs så bra i Skåne??  Klart att havet ligger nära, Skåne är vackert och Österlen är bedårande..men ändå..Men det går tåg, och flyg och bilen kan köra dit ack ja..
De finns de som har barnen på andra sidan jordklotet..
Nu ska jag lägga pannan i  djupa veck, där under borrar bergsprängaren i pannbenet...undrar vad di hittar..hoppas det är diamanter...säkert bara tomt och innehållslöst..






13 kommentarer:

  1. Så kul med tillökning. Ja, sant som du säger, man får vara glad när de stannar inom landet.
    Hoppas huvudvärken släpper, det är nog diamanter skall du se. ;)
    Blir galen på ordkontrollen, svårt att se vilka krusiduller det skall vara.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. stackars dig och ditt huvud, men vad spännande med ett nytt litet barn att skämma bort, visst är det konstigt att priset skiljer så mycket om man skickar med post eller paket...tur att ica-posten upplyser, snart kommer blommorna på riktigt vi har haft riktigt varmt idag, skööööönt, kramizzz

    SvaraRadera
  3. Vad fint med en prinsessa på kommande...Fast jag förstår dina tankar om avståndet.
    Hoppas du blir kvitt huvudvärken!
    Tack för dina fina tankar på mina inlägg, vännen!
    Kram, Ann-Mati

    SvaraRadera
  4. Huvudvärk är inte alls kul. I höstas hade jag huvudvärk mer eller mindre 6 veckor i sträck. Var orolig att det skulle vara något annat, men det gav vika till slut.
    Så roligt att gå och vänta på ett nytt litet barnbarn. Det är lycka!
    Ja, visst är låten fin som ligger överst i min spellista. Kul att du tycker om den. Den är så enkel med bara sång och gitarr.
    Hoppas du blir bättre snart!
    Ha det gott och kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt ett barnbarn. Kan tro du går och väntar nu!!
    Att ha barnen på håll är jobbigt. Min ungar stannade alla "där hemma" men jag flyttade, så dumt:)
    Men jag är ju påväg hem igen när vi bara får gården såld o till de längtar jag:))

    Tur de finns bilar, båtar, tåg och flyg!!
    Kramiz o ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Hejsan svejsan !

    Tråkigt med Din pannvärk.Har gel a`la Ipren hemma. smeta lite på pannan det kanske hjälper.Jag kände i natt att jag hade ett uns känning, kom på att jag druckit för lite vatten.
    Jag har mina 1tim.45 min. kollektiv resa eller 40 min med bil.

    Krya på Dig !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  7. Hoppas du känner dig bättre, kan kanske vara en förkylning.
    Oh så roligt med en ny liten familjemedlem.
    Ha en fin dag/kram

    SvaraRadera
  8. Det är ju så himla roligt att vänta på "smått".

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas du hunnit bli bättre och du får absolut krya på dig tills barnbarnet anländer.
    Jaha du, du är säker på att det blir en prinsessa! Kan det vara den andra stora babyhändelsen idag som inspirerat!?

    SvaraRadera
  10. Hej min målande vän vet du när jag läste din blogg så slogs jag av att vi har haft precis samma symptomer, jag har haft en huvudvärk+illamående i fyra dagar nu och huvudet känns som ludd. Och vet du man bara måste få klaga även om man har lite småkrämpor för det är inte ett dugg kul...
    Och jag förstår att du längtar efter ditt barnbarns födelse, och är man långt ifrån kan man ju bli lite smågalen...
    Vi är ju lite långt från vårt andra barnbarn lille John, men igår kom han å hälsade på å jösses va han har vuxit och blitt stadig och ännu mera söt...
    Nu har dom dragit iväg norröver ända till Piteå där hans gammelmormoråmorfar bor...oj va glada dom ska vara att få träffa sitt första barnbarnsbarn....

    Hoppas du har kryat på dig...
    tusenkramar från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Den där influensa är seg...som jag vet inte va!! Flera på jobbet som sjuknat om. Men än står jag på benen även om jag har taggtråd i halsen.
    Men vilket väder idag!! Det trodde man knappast när man slog upp ögonen i morse...regnade så kattdamerna var blöta innan de kommit utanför dörren. Å då blir jag ju så ivrig nu när jag kommer hem, så jag nästan sliter fram en trädgårdsstol för eftermiddagskaffet, jag tror jag blir mer och mer galen när våren kommer för varje år. Den dagen jag hamnar på hemmet får de spärra in mej när våren kommer annars så...
    Jag vet hur det känns med ungar kors och tvärs i landet. Vad tänker dom med?? Att en annan ska flytta efter som en annan ekorre eller...??Nu flyttar ju gu´bevars barnbarnen bara några mil, in till metropolen Ladugårdsängen, och det är alldeles tillräckligt. Blir det längre sätter mormor stopp...*skrattar*.
    Krya på dej nu vännen, unna dej lite gott framför tv:n ikväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Oj vad trist med huvudvärk som inte ger sig. Men snart är den nog borta. Jag bor 50 mil från mina barnbarn men de är inte så babygosiga längre, mera övre tonårsgosiga och man får inte klämma och nosa på dem obehindrat längre. Nu är våren på gång här. Blir det någon Ölandsresa i år?
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera