måndag 6 februari 2012

Körsång ikväll!!!

 Ikväll var det första gången i kören!!
Det var många damer med, och lite herrar..
Vi fick sjunga upp oss..och det var svårt..
Roligt men lite förvirrande innan man hittade stämman..jag hittade en, tror jag stannar på sopran och går det för högt, jag då kan jag ju vara tyst???..Denna sång sjöng vi...mkt text och svår melodi...men kul och glad körledare som fick oss att sjunga ut ..och jag kommer att fortsätta!! En kväll i veckan, ska vi sjunga i Örebro Kommunkör...tror det kommer bli jätteskoj.
Och i och med det, försvann måndagen...Nattinatti



6 kommentarer:

  1. Salem är jätte bra, tycker om hans musik och jag är säker på att ni gjorde ett bra jobb.
    Ha en fin tisdag/kram

    SvaraRadera
  2. Kul med körsång. jag har varit med i olika körer...senast förr året. Men jag hinner inte med att vara bunden en kväll i veckan. Min jobbarkompis ville prova en annan kör sa hon i dag. Ska bli kul att höra vad hon tyckte.

    Hjälmarisen är härlig. Vi kom aldrig dit i helgen...

    Sov gott

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så kul!! Länge sen man sjöng, speciellt i kör, och det kanske kan vara till glädje för vissa...men visst är det en härlig gemenskap!! Men det var då ingen lätt låt ni började med...
    Nu är det långledigt inför jobbarhelg, så Kumla bibliotek står på agendan, får se vilken dag det blir. Måste kolla öppettiderna också...
    Ha det så gott vännen!!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. De ja, de lät trevligt. Jag har aldrig varit med i någon kör, men jag älskade programmet "körslaget" nu såg jag de skulle börja något nytt program "trappuppgången som sjunger" eller nått:) Måste vara kul att o god gemenskap att vara med i en kör - grattis.

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Så roligt att sjunga i kör! Har själv aldrig gjort det, men alla körsångare ser såååå glada ut!
    Må väl och ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Det "bidde" 4 små änglar. :)

    SvaraRadera