torsdag 9 februari 2012

Latmasken får bestämma ikväll..

Ja det var en rörig dag på jobbet..Trött i huvudet...ALLA ungdomar låter.. när de spelar kort..och skriker upphetsat ut sina känslor..Antingen vinner de eller förlorar. Vet ej när de gapar värst..Huvva, gammal dam som mig, blir så trött i huvudet..Men jobbar man i en ungdomskafeteria/fritidsgård, ja då får man väl skylla sig själv.
Jag går och taaaaaaaaaaaaaaaalar med ungdomarna, snällt och pedagogiskt..Att deras högljudda skrik stör, att andra gäster blir störda. Snälla Ni, ha inte fötterna på borden, akta de nya fina sofforna.Tjatmorsa är jag, och snäll..Inbillar mig att snällhet  tar mer än ilska..Eller..Ska man vara arg och sur och skrika tillbaka. Eller sluta låna ut kortlekar..Nu för tiden, straffas den som förlorar..får stryk av dem som vinner. Alltså fysisk stryk. I form av smällar på händerna..och dååååååååååååååååååååå skriks det..Idag är jag trött, det märks..När jag kommer hem, då vill jag ha tyst...Köpte mig ljusljust rosa tulpaner efter jobbet, och handlade  mat. Lagade mat till de små ( stora) sönerna..Det är så trevligt att ha dem hemma..Så mkt roligare att äta tillsammans..och jag lagar mat varje kväll, men sen så tar latmasken över och jag gör inte så mkt mer...skönt!! Är så trött just nu...DET ÄR FULLMÅNE ju...och en massa curry under sängen...
De små sönerna mina.....



4 kommentarer:

  1. Förstår att du blir trött av att lyssna på stoj å gap då är de skönt att få bara vara när man kommer hem.
    Ha en fin dag/kram

    SvaraRadera
  2. Ja inte vet jag om det var månen...men sov i natt gjorde jag inte!! Å curry...jag ska pröva med svartpeppar istället under sängen, något måste ju hjälpa!!
    Förstår att volymen är hög på det uppväxande släktet!! Tror inte jag skulle palla med det i längden, eller också vänjer man sej...eller nej, jag skulle nog inte göra det. Men jag tror att du passar där, behövs där. Nån som kan se dom och tänka sej in i lite hur dom känner, ja kanske inte när de klappar till den som vunnit eller förlorat, men...resten.
    Nu ska jag gå in på eniro och leta på biblioteket i Kumla, skrapa bilrutor och sen prutta iväg med min lilla pruttomobil!!
    Ha en bra fredag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Förr, väldigt mycket förr, så hörde man inte oljudet för man var ju ung. Men nu för tiden har jag absolut 0-tolerans när det gäller skrik och gap. Blir väldigt irriterad och måste t.ex. ha en bra sittplats på färjan så jag slipper stojet av ungdomar och springet av barn. Dessutom blir jag lite orolig (hönsmamman i mig) när föräldrar låter sina SMÅ barn springa runt utan uppsikt på en stor båt!?
    Så jag förstår verkligen att du blev trött och jag förstår VERKLIGEN att du reagerade på det här med bestraffningarna. Fruktansvärt!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det skönt att komma hem till lugnet när man jobbat men unga människor runt omkring sig hela dagen.
    Idag köpte jag också rosa tulpaner med mig hem. :)

    SvaraRadera