söndag 20 mars 2011

legat i dagarna två..


med feber ont i kroppen och konstig hosta som gör att det kvittrar och piper i hela bröstet...är det flunsan eller har jag fått fågelvirus :-)... ( får man skämta om sånt)mån'tro??
Träligt är det i allafall...när solen skiner och ALLA har så roligt där ute ;-)
Ah, nu vill man bara bli frisk snabbt och det gäller att sova sig frisk har jag hört.
Nästa helg ska syrran och jag till Stockholm och hänga mina tavlor på ett café...som ska invigas..i Spånga....Café Blå vägen heter det...min kusin är lite ansvarig för stället och gjort ett litet galleri där...ska bli skoj, får se vad som händer...hade tänkt att måla i helgen, men allt gåååååår inte som man planerar....
Den här Bloggen skulle mest handla om mitt måleri och lite svaga tankar om färg och oljekritor hade jag tänk....sen kom jag på hur skönt det är att skriva av sig lite mer innerliga tankar...eller lite "halvinnersta" då...och med tanke på att jag inte målat något sen damen i badkaret, typ 2 månader sen, så hade denna blogg förintats för länge sedan.......

Så kära Bloggdagbok..kul att du finns..

Ute smälter det ser det ut som och jag har balkongdörren öppen och känner vårfriska vindar..kände att grannen längst ner, de som har uteplats, grillar nåt gott ikväll...vad hungrig jag blev..skulle haft ett metspö och tagit biffen deras på kroken...
Sett de mest ljuvliga tv-filmer under dagen, och lite från Västerås BB...blev så rörd när de små barnen föds..Tänk vad ont det gör och så bra det känns ändå när den underbara lilla bebisen ligger där på bröstet...För 26 år sedan i morron, föddes min dotter....Underbara lilla unge...jag var så glad och extra glad för att det var en tjej, då det fanns en bror innan...hah ha ropade jag, ty flickans far hade varit så säker på att det var en kille.....(På fotot med sin bror.)..

Retar mig lite på att jag måste vara sjukskriven i morn, då det drar så mycket på karensdagen...min lön min lön...men vad ska man göra när sjukligheten kommer...
Låtsas positiv...JAG HATAR ATT VARA SJUK!!!!

14 kommentarer:

  1. Men, får ni inte betalt de fem första sjukdagarna, utan läkarintyg? Det får vi, ingen karens fören efter 70 dagar...Hoppas dy kryar på dig. Usch ja, det blev blått kakel, men det blir nog bra när resten blir färdigt :-) Kvällskram

    SvaraRadera
  2. Nu ska du bädda ned dig och sköta om dig ordentligt, en sån flunssa kan ta länge att bli av med...du minns väl att jag också hade den där förbaskade vintermalarian...och fortfarande har jag inte fått upp min kondition...
    Var nu rädd om dig...
    och viktiga saker har du framför dig med en gallriutställning på dina breda rumpor som är så fina och den blåa damen som jag avfgudar (oj det blev med f så proffsigt då)

    Hade jag varit i Stockholm hade jag invaderat cafèt...

    Tjingeling...va fin du var med din pappa....och vilka underbart gulliga barn du har...tänk va fort dom växer och blir stora gulliga barn.....

    SvaraRadera
  3. Första sjukdagen är en karensdag och för den får man inte någon ersättning.

    SvaraRadera
  4. Tack för dina gulliga medkännande ord det värmer!
    Du vet ju hur det är att ha värk och hur man påverkas. Ta nu hand om dej ordentligt och vila mycket så du blir frisk, kram nettan

    SvaraRadera
  5. Kryp ner under täcket och tänk dig frisk och glad.Drick massor av vatten, så det onda sipprar ut ur din kropp. Nog med förmaningar och goda råd nu:).
    Är din kusin min kusin också eller är det bara din kusin som har en liten tå med i Café Blå vägen? Nu blev jag ju nyfiken:).
    Var rädd om dig och krya på dig!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  6. Men vad händer om du sjukskriver dej idag, som är en röd dag?? Blir den karens då?? Gud, sån´t borde jag ju veta...men har förträngt. Inte kul att vara sjuk, och absolut inte när det är vackert väder, det är snudd på orättvisa.
    Å visst är bloggen som en slags dagbok, jag tror att man ibland behöver skriva av sej sina tankar, och sen att någon kanske bekräftar det man själv tänkt genom att lämna en liten kommentar. Men det allra allra innersta, det behåller jag för mej själv...
    Krya på dej och ha en bra kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis i förskott till dottern, och god bedring till dig!

    SvaraRadera
  8. tredje försöket i denna kommentarruta, datorn har fått fnatt, säkert uppdateringar på gång..
    krya på dig så tittar jag in en annan dag och hoppas det går bättre... kram

    SvaraRadera
  9. Tycker att det är kul att din blogg är mera än en måleriblogg, den är härligt mångsidig...och det var roligt att läsa sannigarna om dig!
    Spännande med utställningen :-D
    Krya på dig

    SvaraRadera
  10. Jag kan också titta på förlossning efter förlossning på TV utan att tröttna. Beror det på några urgamla gener som säger att det är kvinnans viktigaste uppgift att föda barn? Vad vet jag. Det är ju alltid stora händelser i livet och härliga.Vila och drick så blir du snart frisk igen.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  11. Kryp du ner under täcket och tänk på något roligt också håller jag tummarna för att du snart blir frisk igen.
    glöm inte att dricka mycket.
    Roligt att läsa 8-sanningar om dig.
    Vad kul den utmaningen skall jag ta mig ann.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  12. Varmaste krya på dig kram fr Tina på Hönö

    SvaraRadera
  13. Det låter inte bra. Hoppas du kryar på dig ordentligt så du är fit for fight till helgens begivenheter.

    Kram och må så gott du kan!

    SvaraRadera
  14. Hejsan, Kul att du kikade in till mig:)

    Ja du den där sjukan går på mitt jobb med!!! Hoppas att jag slipper eländet,det blir så lite i lönekuvertet när man blir sjuk!
    (jäkla karensdag)

    Men de som har haft det på jobbet har varit sjuka i en vecka!!

    krya på dig och du är alltid välkommen tiollbaka till mig, jag ska kika runt hos dig nu:)


    kramar

    SvaraRadera