tisdag 9 november 2010

Är det mysigt?



Tycker nog inte det är speciellt kul med snöyrstorm..Fick leda cykeln hem från jobbet idag..Stora drivor av lössnö hade lagt sig på cykelbanan. En del cyklade ändå, men jag fegade. Har så smala tunna sommardäck på cykeln, och skulle förmodligen slå ihjäl mig om jag cyklade omkull...Jag gillar det INTE..Dessutom blåste det motvind, och in i luvan t om..huvva..Sitter inne ikväll, och tycker jag har en god orsak att utebli från träningen....Snö är fint och vackert, i Fjällen!! Skulle nog kunna gå i ide nu och vakna ikapp med vårblommorna. Men man vänjer sig väl, som med allt annat....dumt. Tänt ljus och har myspys inne i min lya. Kikar runt lite på dammsugaren, men tror den får arbeta i morron istället.. Har krafsat lite i oljekritorna och fått fram en nyans som jag inte trodde fanns..Blir skitig under naglarna..tur jag har så snygg nagelborste!! Den jag köpte i Stockholm stad...och kolla mitt fina smycke..det kan man öppna och lägga hemlisar i ´´´´

ska nog ta en tur med penseln, bra mycket roligare än att dammsuga..
Godkväll!!

10 kommentarer:

  1. Nagelborsten skulle göra sig utmärkt i mitt badrum där det mesta går i turkos.
    Snyggt halsband!! Vill jag oxå ha ;-)

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i att strunta i dammsugaren och ägna dig åt det du tycker är kul, och det du är duktig på. Ja inte för att jag tror att du inte är duktig på att dammsuga å städa, men d hörs inget kul. Och jag vet ju att du tycker om att måla...
    Jasså ni har fått snö...något vi får invänta imorron är jag rädd för. Usch...
    Tack för din rara kommentar om Rantafars knivar.

    Ha en trevlig helg med ljus å lite mys.

    SvaraRadera
  3. Förresten glömde säga att nagelborsten var riktigt cool....

    SvaraRadera
  4. här är det storm o snöoväder och jag håller med
    fy för vinter..går i ide i soffan i kväll o bloggar runt lite extra och hoppas på bättre tider.. karm kram

    SvaraRadera
  5. En kväll som denna borde vara som gjord för att ta fram oljekritorna. Ute går ju inte att vara och dammråttorna väntar säkert gärna...
    Ha det gott!/SA

    SvaraRadera
  6. ...åh, vilken underbar nagelborste! Helmysig!!

    SvaraRadera
  7. Ibland vill man bara vara inne och mysa. Cykla i snö (speciellt blöt kramsnö) är inte det smidigaste...själv cyklar jag jämt så jag föredrar barmark. :)

    SvaraRadera
  8. Här har vi sluppit snön och jag är glad för varje snöfri dag. Läcker borste med härlig färg.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  9. Här har vi bara lite sön. Men att cykla på vintern kan vara lurigt.
    Ha en fin torsdag. Kram.

    SvaraRadera
  10. Håller med dig, är inte så värst i snön, i varje fall inte ännu.
    Här ligger det massor nu.
    Fin uggla du har och nagelborsten var ju väldigt läcker.

    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera