söndag 21 november 2010

Grårusk!!






Huvva det snöade hela vägen till Stockholm i går. Vi hamnade mellan två plogbilar...gick inte att köra om, så det tog sin tid att köra..men vi kom fram och det var huvudsaken. Riktigt skitväder i Storstaden. Men vad gjorde det. Kära Kusin tog emot oss med varma famnen. God lunch, sen bar det av ut på stan..Men vi hann bara till Svensk Tenn. Där jag köpte en liten träjulgran med speldosa..jättefin. Sedan hann vi inte så långt förrän ett telefonsamtal knäckte den planerade trevliga dagen. Kusins Pappa hade dött!! Helt frisk och mitt i Rådjursjakten, stannade hans hjärta. Våran dag blev inte som den borde. Så man vet inte vad som kan plötsligt hända. Trots detta blev Vistelsen trevlig, med kaffe på sängen. Sedan en underbart god frukost bjöd oss kusin på Petite France och besök på Fotografiska på söndagen..
I gamla stan var det julkänsla, men snön kom först väl hemma i Örebro igen.
Japp en ny vecka på G. Undrar vad den har att bjuda. Nu ska jag läsa vad Ni haft för Eder i helgen!!

4 kommentarer:

  1. tänk vad konstigt det kan bli..men du verkar ha haft trevligt ändå..och vädret är lurit den här årstiden..här har det snöat hela helgen fast inte så stora mängder som tur är..kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt att det blev så. Ja man vet inte vad som väntar i nästkommande stund. Tröst är väl ialla fall att han inte behövde lida något. Om nu det kan vara någon tröst. Det låter konstigt nu när jag skriver detta.
    men det går fler tåg o kanske du ska ta det nästa gång så du slipper denna trafik.
    Ha det bra o godnatt

    SvaraRadera
  3. Hej Hej!! Oj! vad fort livet kan vända, man finner inga ord.....bara sååå tråkigt. Nu har jag hunnit läsa i kapp lite hos dig och du har målat på ser jag massor av fiiiina tavlor. Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Nej, jag bakade vaniljdrömmar, vill du smaka en kanske? =D Mycket goda kan jag meddela. Hihi. Kram Madde

    SvaraRadera