söndag 7 november 2010

Slut på ledighet




En vecka ledigt har gått...så underbart skönt det varit..Och vad mycket bra och nyttigt jag fått gjort.-.målat en hel del faktum..Och varit i Stklm, och haft det bra...ja vad bra jag har det jag!! Får inte glömma det, att livet är här och nu..och inte det som varit, och det som ska komma..det blir nog bra..
Tjohoo, en dag i taget, och snart är det jul-
Idag firade vi lilla sötnosen Ines ettårsdag.. Hon strålade i kapp med glanspappren och snörena..öppnade paket och var glad. Fattade kanske inte vad som stod på, så mkt nya leksaker plötsligt..Min lilla gosefågel, Bofinken, som kvittrade när man tryckte på den, som en bofink den lät, DEN var nog bästa presenten!!!
Har målat lite blåa damer igen, minsann, .. Nu får jag väl vara nöjd..Och ett litet bi, kunde det inte låta bli att bli!!
Får se om de blir någon inramning till jul..
Så då blir det nu dags att sova, för att orka till mitt lilla fina arbete i morn!! Godnatt mina vänner i bloggens värld. God vecka!!

7 kommentarer:

  1. Måste bara få säga så här i en alldeles för tidig morgontimma...trean i din bildserie som du målat är otroligt vacker, den är så iögonfallande att jag häpnade då jag såg den.
    Duktiga du...grattis.
    Tack för din gulliga kommentar.

    Ha en finfin dag...nu ska jag krypa ned bakom Rantafar och sova en stund till....

    SvaraRadera
  2. Den med de två damerna och blommorna gillar jag verkligen! Härligt med lite färger! Och hästarna, som du presenterade i ditt förra inlägg var också fina.Skön vecka till dig!
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Tycker mycket om bi-tavlan!
    Ha en fin måndag. Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas att du haft en bra helg!
    Jag gillar dina tavlor, man blir glad av dom....

    Måndagskramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tavlor. Den med två damer och blommor och den med biet är helt i min smak, man blir så glad när man ser dom.

    Ha en skön start på veckan.
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Så Du sprudlar av glädje och tacksamhet. Härligt. :)
    Önskar dig en riktigt härlig vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  7. ...att det är härliga tavlor du målat!
    Själv har jag fortfarande inte kommit till skott. Staffliet står fortfarande hopfällt i klädkammaren och väntar.
    Istället har jag ägnat mig åt gubben, hunden, matlagning, bloggen och lite lite städning. Det senare är ju inte sådär jättekul, men jag passade på att byta alla prydnassaker i hyllorna och skåpen så det blev rätt trevligt. Sen har vi varit på middagsbjudning hos goda vänner - och det är ju ALLTID väldigt trevligt!

    SvaraRadera