måndag 15 november 2010

Helgen gick fort..


Lördagskvällen tillbringade jag med lilla mamma. Hon blev så glad när jag kom. Hon hade legat och vilat under dagen, och när jag klev på, visste hon inte vad klockan var.. vi drack te och tittade på gamla svartvita foton från förr. Jättefina gamla kort, skulle vilja kopiera och förstora många av dem. Ska försöka göra det. Undrar hur kvalitén blir på dem?? Mamma är född i Mariehamn på Åland, och hade nio syskon. Morfar var segelmakare och ute och seglade på de stora haven. Vilka underbara foton på skepp och klippor jag såg. Åland är speciellt för mig. Ska kopiera foton och försöka lägga in på bloggen.....
På Söndagen var det pappas tur. Fars dag. Han fick sin mysdress, men den var för liten. Vi åt smörgåstårta och kaffebröd. Hu vad gott det var.
Jo, måndagen är snart förbi också..tjohoo vad dagarna rinner iväg.Idag gick den väldigt fort tycker jag. Vi har en tävling på UngdomsCaféet där jag jobbar. En jättebamse chokladboll, typ flera kilo ( vågar nog inte skriva ut vikten ifall nån av er går dit och röstar) Alla ungdomar röstar och grunnar och diskuterar dess vikt..Uj uj uj på ren närkingska vilket surr i mitt gamla huvud. Ville bara sitta i lugn och ro ikväll under den tysta eken och lukta på mina blommor..
Bloggar runt och kopplar av..säger som "Jag är" -bloggaren, utan denna blogg skulle livet inte vara lika roligt..Tv och Facebook, är själsdödande, bloggen ger så mycket mer, tycker jag.
Läsa bok är toppen..lånade i dag Karin Alvtegens nya bok" En sannolik historia". på bibblan på jobbet...ska straxt krypa upp i fotöljen och läsa. Kramis

5 kommentarer:

  1. Hej hej!!
    Tittar in en sväng å ser hur du har det efter helgen. Hos mig har det inte blivit mycket bloggande över helgen då jag fick storfrämmande från storstan. Kul!!!

    SvaraRadera
  2. Ser att du haft en bra helg, fredagskvällen inkluderad. Skönt när det blir så.
    Ha nu en bra fortsättning på veckan också! /SA

    SvaraRadera
  3. Va roligt!! villken lykta blev det!?? *s*
    Kram kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra helg med tid till både mamma och pappa.
    Hoppas du kan fixa till bilderna som du och din mamma satt och tittade på.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Rätt vad det är så står vi där med var sitt hus. Då kan vi vinka till varandra, nicka instämmande och bara le. Lovely!

    Vad häftigt med ett yrke som segelmakare. Du verkar haft en mysig helg med smörgåstårta och allt. =)

    Jaså, det är dina ungar som ser sådär coola ut. Någon av dom kanske är singel? *blink blink* Jag råkar vara det, haha.

    Kram kram Madde

    SvaraRadera