torsdag 11 november 2010

prickig filt



Envis snö..blir till tö..verkar vara kramsnö ute..och blask. Tog bilen till jobbet idag , mitt lata stycke. Skulle i o f s handla och göra ärende till Konsthallen. Nästa vecka är det prisutdelning och vem vet, kanske vårat konstverk vinner!! Haft huvudvärk i två dagar nu, inte kul. Det är den spända nacken som spökar igen. Har inte varit och tankat bilen, sist jag hade spänningsvärk, körde jag ju i stenkanten runt bensinpumparna..Tur att sonen körde i dag.
Målade lite igår med oljekritorna.
Blev en dam i bikini som solar på en prickig filt. 6 stycken solparasoll, tror jag att hon har bredvid sig..Man får ha lite fantasi, när det är klart. Drömmer nog om sommar och sol och värme. Det blev visst en dam till färdig av bara farten..
I helgen blir inget målat.. Fars Dag ska firas på Söndag. Pappa blir glad när vi alla sex syskon kommer. Det ska bli skoj att ses. Tyvärr träffas vi allt för sällan. Dumt egentligen, vi bor inte alls så långt ifrån varann. Men dagarna är full späckade och man hinner inte med. Känner ständigt dåligt samvete för att jag inte hälsar på min mor fler gånger i veckan. Hon är gammal och sitter där ensam. Det var nog bättre förr, då de gamla föräldrarna bodde hos sina barn..Eller näe, egentligen...skulle inte vilja bo med mor min..Men då skulle ju samvetet vara godare?
Önskar Eder en fin helg ifall vi inte hörs..men kommer nog inte kunna hålla mig, från att blogga lite i morron också! Måste ju kolla och kommentera mera, nu blev klockan plötsligt sen!!
Godnatt

5 kommentarer:

  1. Härliga målningar har du gjort!!
    Ett dåligt samvete är aldrig bra och visst är dagarna fyllda och det är svårt att hinna med annat än det som måste göras varje dag. Mor och far finns ju inte alltid kvar så kanske man måste skippa "måsten" ibland, men det gör du säkert och det är lätt för mig att säga som miste mina föräldrar för mer än 30 år sen.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Glömde "säga" att jag håller tummen stenhårt för att du vinner pris på konstutställningen. Det borde du göra :-)

    SvaraRadera
  3. Det var nog inte alltid så kul att bo ihop med de gamla. Jag har en släkting som nästan slet ut sig på att sköta både barn och svärföräldrar. Fast hon inte vågade säga det så var hon nog ganska glad när de äntligen avled. Vacker dam med blå blommor runt!
    Kram till dig
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. ser skönt ut i solen..tycker mycket om den sittande damen..hon verkar vänta på något..
    ha så mysigt med far o syskon.. kramar

    SvaraRadera
  5. Tvåan är skön, riktigt skön där hon sitter å funderar vad hon ska hitta på, solat har hon gjort så att hon ä lite röd.
    Kanon, kanon...du är så duktig...talang, japp...

    Vi har 40 års bröllopsdag på söndag...kärlek..
    Vi är så vansinnigt barnsligt kära fortfarande..

    Ha en mysig kväll../Kram vännen.

    SvaraRadera