fredag 26 november 2010

Snygg Hatt!!


Sitter här..Och tittar inte på Idol..jag är trött och ska upp tidigt i morron för att jobba...Undrar om jag ska ta mig ner i källaren och hämta upp alla adventsljusstakar..och stjärnorna? I grannarnas fönster lyser de redan. Och lysande fina vackra girlanger, på deras balkonger....Men jag tror att det får bli imorn, efter jobbet. På söndag är det första advent. Var till blomsteraffären i Tybble. De har så fina blommor. Köpte Två stora ljusrosa julstjärnor. Åtta stycken hyacinter i blandade färger, och några tacetter. Hyacinterna har jag planterat i olika små keramikskålar och glas och placerat ut lite varstans i lägenheten. Fint!! Det lyser ljus överallt och det är kallt ute..NU kan tomten komma!! 'Sen kan våren komma!! Undrar varför man snabbt vräker ner alla julsakerna i januari, för att sen inte hitta dem i december igen..Nere i min källare har tre utflugna barn placerat en del av sina saker, så jag har ingen aning vad jag har i röran. Cyklar gör att jag inte kommer in, och inte har jag lust att städa heller..för det är så trångt..En vind vore bra att sprida grejer i också. På detta hus finns ingen vind, för där bor jag högst upp..En rensning vore mycket lämpligt..Har sagt till yngste sonen som är expert på att sälja saker på blocket och tradera. Han får ta vad han vill och sälja och han får pengarna. Men han tycks dröja. När han blir pank, kan det hända saker..
Tränade efter jobbet idag..Denna vecka har jag tränat tre gånger. Känns bra.
Ikväll blev det potatisgratäng och oxfilé, grönsaker och kantareller...lite glass till efterrätt.
Nöjd och belåten, sitter jag här i bloggens värld och ser att de allra flesta verkar ha en bra fredag....i allafall.

4 kommentarer:

  1. Satt å undrade ..vad jobbar du med ??? På en lördag.
    Trodde du var en lärare...i kanske konst...
    Kanske jag läst på dåligt, borde väl veta ...men egentligen måste jag veta.
    Jag vet bara att jag gillar dig...

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Säger som Rantis är du inte lärare. De är ju lediga på helgerna o alla andra lov. Jo du detta att barnen har sina saker i våra föråd det känner jag igen. Fast vi bor i hus så har vi inte mycket av förvaring av den sorten. Jo i garaget kanske men där har mannen sina grejer. massa grejer så att bilen går inte in där utan får stå ute och frysa. Appropå frysa... nu brinner det i panna så nu är huset varmt. Men hela kvällen har jag o mannen spenderat i pannrummet och tömmt pelletsförådet, dammsugit bort pelletsmjölet som mannen tror stoppar upp tillförseln till brännaren. Kanske har han rätt just nu verkar det så men man kan aldrig riktigt veta. Jag litar inte på denna panna längre. Nu skulle jag behöva den där lottovinsten för då skulle jag installera bergvärme på stört!!
    Varm kram.

    SvaraRadera
  3. Tack för dina alltid så trevliga kommentarer inne hos mig.....
    Hoppas att du får njuta av en stämningsfull o mysig första advent trots jobb....

    Många Kramar Therese

    SvaraRadera