tisdag 23 november 2010

.... tisdag!!


nej fy och ve, vad jag gnällde i går..det var verkligen inte meningen..För under ytan var det något annat som tyngde..Pratade med mor på kvällen i går, och kände mig vresig och irriterad...Fattade inte då heller vad det var med mig....Fick i Lördags veta att jag mist en vän...en mycket kär vän t om....Försökte att inte tänka tanken....men det ligger och gnager..NU vet jag vad som irriterat mig, det är Livet. Det orättvisa. Varför skulle Han dö..den snälla fina glada L?? Stackars L!! Han söp ihjäl sig. Jag blir så ledsen. Varför!!! Tänker på hans barn..stackars dem. Men livet är inte lätt, inte för någon..
I dag har det varit en bättre dag. Glad på jobbet och allt gick så bra...Gick och tränade efter jobbet..skönt efteråt..Det blir bättre i nacken och axlarna efter träning, det stärker..
Hade broddar under kängorna idag..Lät som jag steppade när jag passerade stengolvet i korridoren..
Men nog känns det tryggt broddar under skorna....trots tantvarning!
Kvällen blev lugn, tog fram lite akrylfärger och kladdade lite på kul!!
Leka med färger och kladda..utan att det blir något..

5 kommentarer:

  1. Tack för din snälla kommentar. Jag har ju inte någon kramp på nätterna, utan jag har ju en eländig rygg. Två ggr. ryggop. men det lyckades väl inte som det var menat. är stelop. men har fortsatt mycket värk och nu den kalla årstiden blir ju allt värre och som allt annat känns det mest på nätterna.
    Men , men jag vet ju att jag ska ha det så där, bara att man blir så himla less ibland. Det brister...

    Och du fortsätter med ditt vackra målande.
    Vilka underbara färger. Du är så kreativ och duktig och tränar gör du.

    Hoppas du får en trevlig kväll. Jo du livet är sällan rättvist.

    SvaraRadera
  2. Så kul med nästan en granne på besök!! Vilken trevlig blogg sen, och så kul att du målar, i min ungdom försökte jag lite tafatt, men det blev kameran istället!!
    Jodå, det är barnbarnen som är med på bilder, livets efterrätt så att säga...
    Återkommer gärna!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det var verkligen tråkigt att höra, jag är ledsen Karina. Ibland kan sömn och mat göra en lite bättre till mods. Det gläder mig att det känns bättre idag.

    Du är fantastisk inspirerande och kreativa Karina!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Karina, hoppas du mår bättre..annars får det ta den tid det tar.
    ditt kladd blev ju häftigt..det brukar bli bra om man inte tänker så mycket..
    kramar

    SvaraRadera
  5. ja...man måste få vara ledsen ibland..sen går det ju över!!Kram Mina vänner!!!

    SvaraRadera