lördag 27 november 2010

JAHA,,DÅ VAR DENNA DAGEN ALL!!..nu är det kväller.




Knall och fall...borde jag lägga ner mig på dyschan, för ögonen går i kors efter denna Lördag med ÖPPET HUS, på skolan där jag jobbar!! Brukar i vanliga fall inte arbeta på lördagar, men en gång om året är det öppet hus!!! Då kommer massor av med besökare, hordar av släktingar till de söta elever som pluggar där!! Jag arbetar och har ansvar för Skolcafét!! En väldigt viktig punkt i skolan, samlingspunkten. Vi har även fritidsverksamhet med spel och musik. Även i en grupp med ungdomar som jag bl a gjort konstverk med.....men jag är inte lärare, utan trivseltant!!!
Så idag har det varit full fart i Caféet, det surrar i mitt gamla huvud...tänker inte sätta på tv:n eller radion på ett tag ikväll.....vill ha tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyst..
Hämtar julsakerna i morron..Ingen ser mig här högst uppe i huset, vad jag gör. OM jag har framme adventsljusstakarna imorn så är det Ok!! Gu´vad skönt det är att göra som man vill, och just nu vill jag inte!! Går här och tittar på mina fina hyacinter..och tänder ljus överallt..Mysigt!!! Imorn ska jag baka Lussekatter, och pynta!! Nu är jag för trött!

Tänker ibland på förr...På min mamma. Hur hon fejade innan jul..skurade överallt..bakade massor, handlade, gjorde godis, och såg till att vi tre barn hade det bra. Dessutom jobbade hon heltid. Sen var hon trött och vimmelkantig på julaftonen...Pappa var frånvarande, de var skilda.
Han kom hem på julaftonen några timmar med paket till oss...Lilla mamma, nu är du gammal och går med rollator..Ja sen är det min tur.....att bli gammal och gå med rollatorn...he he..
Dax nu nog att lägga mig på dyschan en stund, innan Ni tror jag går på droger!!

5 kommentarer:

  1. Nej då, tror inte alls att du går på droger, det är helt vanligt kvinnosyndrom så här före jul! Man blir alldeles matt bara man tänker på vad man borde göra, så jag gör snart som du, lägger mig på soffan och hoppas att det blir advent ändå...Har haft ett litet ryck idag, men musten gick ur mig när jag inte hittar juldukar och gardiner i renoveringsröran, så nu har jag gett upp. Blir det att köpa några nya dukar, gardiner får vara. Suck.
    Ha en riktigt bra kväll på soffan och unna dig ett par praliner tycker jag efter jobbdagen i skolan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hyacinter är de härligaste julblommorna!
    kan ju bli lite mycket såhär innan jul, men jag ska försöka njuta av allt.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att bara göra det man själv vill.Vi åker till dotter med familj över jul och behöver därför inte förbereda så mycket. Jag funderar på ett glöggparty för alla ensamma grannar som sitter här i sina stugor. I dag har vi haft en stämningsfull adventsmorgon eftersom vi var utan el.Tända ljus överallt och eld i spis och kamin. Det var mysigt!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga blomkrukor du har! Och så hyacinter som jag glömde köpa, trots att jag var i blomsteraffären för ett par dagar sedan. Hade tydligen bara julstjärnor i huvudet...
    Ha en fin fortsättning på adventssöndagen! /SA

    SvaraRadera
  5. jag gillar också hyacinter..det går att göra så mycket fint av dom och så är dom billiga..
    hoppas du hämtat andan..jag återhämtar mig efter all snöskottning och helgens fester..
    men nu tar vi nya tag ny vecka börjar snart.. kram

    SvaraRadera