onsdag 3 november 2010

Nä, stanna tiden....,






Min lediga vecka springer iväääääääg..stop stop.. redan Torsdag i morron ju!
Gårdagen var toppen i Stockholm..Det regnade inte, eller blåste. Inte förrän på hemvägen i bussen började det regna.!!! Vad bra väder, jag frös inte och var inte varm..kära nån jag klagar nog mest på att vara varm. Benen gick som trumpinnar, för vi skulle ju hinna med så mycket. Fikade först på Vetekatten. Sedan letade vi affärer, sonen skulle köpa jacka..fel färg, bidde ingen jacka..Dotra skulle köpa parkas, hittade till slut affären, Whyred, men då fanns inte rätt färg på jackan....hm..jag skulle köpa kängorna, ni vet....med de fanns bara i svart, ville ju ha ljusbruna..Så några stora pengar gjorde vi inte av med. Hade så trevligt ändå. Åt lunch på Högtorgshallen . Jag köpte en nagelborste, i form av en katt som skjuter rygg, och ett vackert halssmycke i form av en uggla..och lite presenter till barnbarnet Ines, som blir ett år på söndag!!

Idag har jag målat hela dagen... Bl.a en lite underlig dam, en blå dam igen med stor rumpa...Hon stod först bakom ett svart draperi, lite dyster, precis som hon inte ville stå där..Målade lite gula blommor, för att pigga upp det hela.. Målade, på skoj en halloween dam, som tigger godis eller bus??
Målade huset, igen, det från fotot, i akvarell...svårt...Det andra ännu fulare, i oljekrita...
Kära nån vad jag målat...men inget blev direkt något bra...ska ta mig samman i morn. Målar nog bäst under press, och som någon klok sa, man kan ju inte alltid få till något på duken!!
Tror nog det passar mig bäst att måla stora blåa damrumpor!! Och blommor och bin...
Hade keramik ikväll också, så dagen har varit kreativ till max..På keramiken blev det en liten dam igen, som tittar på stjärnorna, och en liten skål med hjärtan på!!
Nu är det nog sovdags i allafall..Natti!

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där! Kommer ofta hem utan något köp men har fått kläm- och kännbehovet tillfredsställt för ett tag framåt.Ojojoj vad du producerar flitigt. Gillar din stil på konstverken.
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Skönt att vara hemma igen va? Storstan är allt bar hetsigt. Kul att komma dit ibland men skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst!!! Du, vilka häftiga tavlor du gör. Jag gillar dem jättemycket.
    Seansen igår var jättehäftig!!!

    SvaraRadera
  3. Oj va glad jag blev när jag såg att du hade målat av mitt foto. Jag tyckte att ettan blev riktigt snyggt. Du är ju riktigt duktig.
    Spännande.
    Gillar också din dam med den breda rumpan. Päronformad ska det väl kallas, den tavlan var snygg.
    Fortsätt måla du, spännande att se dina resultat.

    Ha en finfin kväll vännen.

    SvaraRadera