torsdag 4 november 2010

dagen idag..




I dag...vad hände egentligen..ingenting. Men en skön och avslappnad dag, som bara flöt på.. I morse, he he..morse och morse,klockan var 10.30, efter en lång skön frukost och frukost tv..gick vi och tränade syrran och jag..kändes duktigt. Tog i ordentligt, så svetten rann..Efter det åkte jag hem till lilla mamma. Skulle dammsuga åt henne idag. Men hon hade redan gjort det. Ibland tror jag att hon säger att hon inte orkar städa för att hon vill att jag ska komma dit. Det är inte första gången jag åker dit för att städa, så har hon redan gjort det. Så vill hon att vi ska dricka kaffe. Sedan tycker hon att vi ska vila på sängarna. Och jag läser Nerikes Allehanda. Men får ingen ro att läsa för mor pratar ivrigt hela tiden. Om ditt och datt och dutt..Om kassörskan i affären. Tänk vad kassörsskor på verkar mamma. Ibland är de så gulliga och ibland är de väldigt snäsiga och otrevliga. Och ger fel tillbaka och tar för mycket betalt..Det är ett viktigt arbete, att vara kassörska, i allafall om man ska lyssna på mor min..Och så bankpersonalen...lång utläggning om den kaxiga flickan på bankkontoret, som inte hade tid att hjälpa mamma med kontonr...
Tog en tur till verkstaden som ska laga min bil, hm hade kört sönder dimljuset också..så det kan bli när nacken värker..
Efter det, vill ni veta?? ahha hha...åkte vi och handlade på Ica Maxi..Jag köpte norsk fiskleverolja..Möllers tran med citronsmak..hörde av en läkare, att det är det enda vitamintillskottet vi behöver...hm, gick just på det!! Ok jag ska prova!!Omega 3 och vitamin A D och E...bygger upp cellerna i hjärnan..jag är ju så himla glömsk...positiv inverkan på hjärtat, tycker det slår dubbelslag ibland...bra för syn och immunförsvar...ser väldigt dåligt ju... bra förrutsättning för stark benbyggnad..tycker jag är så stel....Och vad jag ska må bra nu höörrni!! :-)
Sedan efter maxiIca, en promenad med syster mor och hund..efter det....åkte vi till ett Café och åt RÄKSMÖRGÅS och bakelse.. Handlade sen, blommor och present till barnbarn Ines- gull..
Sedan hem med morsan,.....EFTER det...på stan med syrran...Och jag köpte kängor..Hittade precis sådana jag önskar mig!!

Efter det......... mådde vi illa plötsligt, både syrran och jag..Säkert räkmackan eller bakelsen..
Magkniiiiiiiiiiiiiip så hemsk. Och efter det.........hem och satt på toa...
Så kan det gå, när man vill ha både Räksmörgås och bakelse..
Väldigt givande dag, ju!! I morn blir en annan dag...

Så underbart vackert tak på ett Café!!

5 kommentarer:

  1. Vilken energi du hade idag, började storstilat med träning, d va duktigt.
    Och sen mamma och spring i affärer.
    Tur du hittade "dina" snygga skor.
    Men mindre tur med magknip...usch då...
    Hoppas det ger med sig....säger som barnbarnet Lilla C, det kan vara bara en fis på tvären, och den måste ut....Klok kille.

    Ha d gott å nattinatt.

    SvaraRadera
  2. Snygga kängor!! Tack för tipset om Omega 3. Ha en bra fredag. Kram

    SvaraRadera
  3. En bra dag trots magknipet ändå...

    SvaraRadera
  4. Inget gott som inte har något ont med sig, kan man kanske säga beträffande bakelser och magknip. Ju äldre man blir desto större blir de små händelserna. Min mamma kan berätta länge om en tur till centrum.Snygga kängor!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Javisst, jag längtar tills jag får hämta henne!!!
    Nu har jag tid att förbereda med inköp av lite allt möjligt som jag kommer att behöva till henne. Kanske ett rosa el. rött halsband med lite bling?? :) mm.mm.
    Tack snälla du för allt inspirerande du skrev om målning, jag börjar känna lusten att måla igen och du kommer att vara en av mina inspirationskällor. Jag kikar alltid på dina verk.
    Förresten, jag tycker jättemycket om husen du gjorde, de var så härligt o fint målade :)
    Kram på dej Karina!
    / Annette

    SvaraRadera