fredag 4 februari 2011

Fredag..




Känns bättre...och bättre lite bättre..Tog en snackis med min chef idag...och ja, det kanske lättade på trycket..Vi får hoppas att det blir bättre nästa vecka..OM inte, och OM inte min värk i axel och nacke släpper, så sjukskriver jag mig..
NU ÄR DET HELG!!!!
Min kära kusin kommer på besök från Stora Huvudstaden..vi ska gå på invigning av NY LOPPIS!!! Va KUL va' ..Hoppas jag fynda får..Det jag egentligen behöver är en cykel..då min blivit stulen.
Kommer förmodligen köpa dukar..jag älskar gamla vackra broderade dukar..köpt många..tittar på dem, beundrar hantverket och lägger in dem i linneskåpet..Använder aldrig duk på mina bord..näe, tittar mig nu omkring..inte en duk nånstans..men i linneförrådet är det fullt..sjuk man är.
Eller små små porslinsfat..typ att ha tepåsen på..Sådana gillar jag..fina små fat med olika motiv och mönster..har jag massor av....kan ha minst 25 tepåsar framme på olika fat på samma gång..sjukt va..
Får se vad det blir i morn..Hoppas en cykel!!

Nu ska jag ta en snabbis med snabeldraken, så det är dammfritt i morn när Kusin kommer.
Önskar en god helg..kram

Foto: jättestor avbild av en pojke gjord i glasfiber, av konstnär Ron Mueck...från en utställning i Århus i somras....( min dotter/son bredvid)

6 kommentarer:

  1. Den jättebilden ser lite otäck ut tycker jag. kanske för att den är så enormt stor o ser så verklig ut.
    Hoppas att du haft en bra dag på Loppis. Gillar oxå sådana besök.

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Önskar dig en fin och avkopplande helg.
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Inga dukar här heller. Vackra saker som blickfång på bord och byråar, men väldigt sällan dukar.

    SvaraRadera
  4. Figuren ser verkligen verklig ut, man blir enormt förvånad när man ser hur stor den är. Hoppas du får roligt nu när kusinen är på besök, pratade själv alldeles nyss med min - hon kommer i maj som först.
    Igår satt jag upp 4 tavlor i sovrummet, en stor som jag övertagit av kusinen som stått på tur länge och så tre som jag har gjort. Blev riktigt snyggt faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Dukarna ligger i skåpet här också...mest gamla fina vita broderade, fynd på olika loppis och från att jag tömde mammas hus i somras...Fast ibland tar jag mej i kragen och stryker dem och gör fint, men inte ofta...
    Kul med nyöppnad loppis, tror tyvärr inte jag hinner dit. Mannen tapetserar sista delen av kombinerade sovrum/arbetsrum och jag inser att min plikt är att serva med mat och kaffe, allt för att få lite ordning sen med hyllor där inne.
    Skönt att det släppte lite efter snack med chefen, men tycker absolut att du ska sjukskriva dej om kroppen säger ifrån, vem tackar dej för att du får mer ont??
    Ha en riktigt bra helg med kusin!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Eftersom jag inte är så förtjust i att städa så borde jag inte samla på mig en massa saker men...linneskåpet är proppfullt med dukar och i skåpen i köket trängs vackra glas och annat. Hoppas att äldsta barnbarnet snart får egen bostad så jag kan ge bort lite.Men visst är det lite sjukt att spara på sig en massa som man inte behöver.Ha så trevligt med kusinen.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera