söndag 27 februari 2011

söndag....







Hemma igen...home sweet home..
Haft så trevligt i Stockholm minsann..
Det var kallt och blåsigt och lite lite sol på lördagen..Tur att varma fjällräven jackan var med. Hade ju helst velat haft nya vår jackan förstås, men den får nog vänta länge..Hörde att värmen kommer i slutet av Juni..hemska negativa tanke.. det var Expressen som skrev va, och det var lögn...
Vi bodde på hotell på Hasselbacken..Lyxigt tyckte jag som inte sååååååååååå ofta bor på hotell..mysigaste är ju frukosten..att förse sig med det goooooodaste, unna sig att äta Croissante, med marmelad och ost...olika sorters flingor, olika sorters yoghurt..bacon ägg prinsisar..Juice, frukt...bröd..ja allt...och sitta där och vara bortskämd..På Fredagskvällen åt vi middag på Hotellet...trerätters.,..men var ändå så hungriga efter detta, så det var nääääääääääära vi tog en korv me bröd utanför Cirkus..Gott var det, otroligt gott, men va liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite mat man får, när det är så fint..
På lördagen besökte vi flera konstmuseér, bla National muséet, och Moderna Muséet.....Moderna är kul,,men min vän, hade lite svårt att gilla ketchupen på golvet och alla ketchupflaskors betydelse i Konsten??...och så gick vi lite på stan..På kvällen åt vi mat inne i stan nånstans(?) och tog drinkar på Sky Bar, med Goda Vänner..Och dagen efter intog vi många många Sharonfrukter......he he..
Så helgen har varit mkt bra...och i morn är det Måndag...Hoppas skitaxel inte gör att jag blir sur..Ska försöka att inte gnälla mer på den, men den gör Skitont..Ska till Sjukgymnast på onsdag och hoppas hon gör under.....akupunktur tror jag??...Har tänkt på kiropraktor, fegar lite där??
Ah, det går över, till våren.,.
Nu straxt kommer sonen på mat..sen ska jag hem till syrran som varit i Kina, får en present det vet jag :-)...
En trevlig vecka önskar jag till mina vänner.....Skönt att vara hemma och Blogga igen!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Välkommen hem från stora staden, läser att du har haft en trevlig helg och det gläder mig, det är du värd.
    Och att få bo på hotell är ju inte fy skam, säkert riktigt kul, var så länge sen nu. Och som du skriver är ju frukosten härlig...och bara det att inte själv behöva göra iordning den, utan bara sig själv och knalla ned till ett färdigdukatbord....mums.

    Hoppas du får ordning på din axel.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  2. Hej Karina !
    Nu hittade jag Dig.Måste tänka till.På instrumentpanelen står det "Jag målar" Oljekritan som signatur.Så hittade jag en annan kommentar där såg jag Ditt namn.
    Så fina foton från min födelsestad.Mamma träffade min Pappa på Hasselbacken, hon jobbade i spritkassan och Pappa var servitör en sommar, sen var det klippt.De hade nog sällskap ett tag,
    sen förlovad ett tag finns säkert skrivet någonstans.Det var ju krig.Jag föddes i Mars -43.
    Tråkigt att Du har ont, är det utslitet.Hoppas Du får bot mot det onda.

    Jag är hungrig hela tiden, känner mig så tom.4:e dagen snart slut, som skulle vara lättare. Itrim, tror jag inte finns här i Södertälje.Cambridgekuren finns visst.Jag behöver inte flytande jag behöver träna bukmusklerna.Tror jag blir sjuk på kuppen.Fryser så.Blev hungrig när jag läste om morgonmålet,jag vill ha nötmjölspanerad torsk med citron idag, men det får jag inte.1 hg har jag gått ner på 4 dar.Dt går ju inte då sabbar jag allt, ska stå ut de dagar som är kvar.3 är det.
    Kram Mi
    Ps. jag tror inte Du är en Tant Ds

    SvaraRadera
  3. Verkar som du haft en toppenhelg
    Alltid roligt att besöka stora staden
    Gå på museer är alltid lika kul ,finns många att välkja på men Nationalmuseum är ett säkert kort alltid
    Ha en bra vecka o hoppas axeln fixar till sig

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem till gråa Närke!! Usch, det där inte kul, men vädret idag var inte kul.
    Finns inget som går upp mot en hotellfrukost, det är nästan halva nöjet på en resa tycker jag. Sen behöver man ju inte äta på hela da´n...Måste få veta, hjälpte sharonfrukten...??
    Fler än jag som fegar när det gäller kiropraktiker ser jag...har fått adress till en riktigt bra, men har liksom inte kommit längre...
    Å du, upptäckte när jag grattade kära kusin på FB att vi har fler gemensamma bekanta!! Kul!!
    Ha det så bra och hoppas att axel´n blir bättre, den kanske behövde lite storstadsluft...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg du har haft! Det är verkligen lyxigt att få äta frukost på ett bra hotell.Då blir man precis så bortskämd som man kan behöva ibland.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Vilken helg du haft. Ha nu en bra måndag.

    SvaraRadera
  7. Alldeles underbart verkar det ha varit!

    SvaraRadera
  8. Det är härligt att få åka bort och få lite miljöombyte, bo på hotell och se lite annat.

    Men som sagt, skönt att komma hem igen. Det är det bästa med att åka bort tycker jag.

    SvaraRadera