måndag 28 februari 2011

Måndagsgnäääääääll... klar...


Tänk jag hade lite måndagsångest i går kväll...-först en vecka sjukskriven, sen en vecka sportlov..med ledig tors och fredag...
Inte alls kul att komma till jobbet igen..vad är det för fel på mig..? Jag ska vara tacksam och glad att jag haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ett jobb, sketans borskämda mänska'..Men tänk, det var jag inte i går kväll.. Axelskiten värker, jag skyller på den, att jag inte är på G!! Man kan ju inte vara gla' jämt. Undrar vad det är för fel på mig....Trött på alla tjatiga kunder, vad kostar det och vad kostar det??...vad innehåller den och det och det.....och har ni inte det?...och det??...Ingen bra måndag..
Trälig på ren närkingska..Kollade platsjournalen...Uj uj va mkt jobb det finns för en snart 54-årig bättre begagnad morsa(ironi)..Som gillar Ungdomar, men inte idag!! Men det känns bättre nu..När jag gnällt på Blogggnällens egen gnällspalt!!
Varit och tränat, och betalat räkningar..Lite sur på mig själv som slarvat med en räkning, missat Radiotjänst..trodde Autogiro kört igång...men icke..fick ett pålägg på 600 kr...inte kul!! Dumma Radiotjänst, de kunde ju skickat en påminnelse...
Träningen gjorde att jag känner mig litt bättre i skitaxeln..och det må jag säga, trodde det skulle förvärra..
Ja tisdag..ingen jobbångest längre.;-)....ljug..
Ska dunsa i säng tidigt ikväll...för att vara lite piggare i morn förhoppningsvis..
Alla är så sketans trötta nu..det är Oxmånaderna igen,.hur länge är det de? Fram till semestern??
NU vill jag bli smal..och snygg....och inte hängig i skinnet..Syrran och jag stod och drog i våra gäddhäng i dag på gymet ( se foto).-.man kikar lite på de andra kvinnorna och ser att minsann de flesta har häng och rynk lite här och där.-..Så va 17 gör det, bara man är glad och frisk..och det finns så bra inpackningar nu för tiden..Min syrra har köpt en kroppsstrumpa på Twilfit...som håller in allt...Hon ser skitmager ut..Problemet kan jag tycka är nog för min skull, att det blir för varmt..för när det svallar och vämlar..ja....ja det var ett nytt problem...usch nu får jag lägga av..
Detta är inte bra...klimakteriet...hahah NI unga som eventuellt läser detta....man är inte tant, i alla fall.....det blir jag nog aldrig....Puss

6 kommentarer:

  1. Näää inte är du någon tant heller. En gång förklarade ett förskolebarn för mig att jag minsann inte var en tant. För en tant det är en med kappa och hatt. Å det hade/har inte jag ännu iallafall.
    Skönt att gnälla av sig här i bloggträsket. Imorgon åker min dotter hem igen till Nacka men Maya 5 år ska stanna kvar. Hon gör ett försök, hon har ju blivit väldigt mammaig på senaste tiden. Ingen vet varför inte ens hon själv. Ialla fall inte som hon kan förstå. Till helgen kommer de och hämtar henne.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gnäll kryddat med humor är helt tillåtet! :-)
    Skrattade åt meningen "uj,uj vad mkt jobb det finns...", känner liksom igen situationen ;-)
    Det är början på mars...det ljusnar!

    SvaraRadera
  3. Visst får man gnälla, det måste man få göra ibland!! Det känns bättre för en stund i allafall...Själv gnäller jag på det där bemanningscentra som kommunen har just nu, som jag dessutom är helt beroende av! Kunde de få aschlet ur vagnen och kanske lägga in tider lite tidigare...??Så varje morgon jag inte redan har jobb så är det bara vackert att kliva upp och sitta startklar klockan sju...kul. Eller inte.
    Värst tycker jag det är med din skitaxel, har man ont är det jädrans svårt att vara på bra humör!
    Du, min kusin har samma namn som du...
    Ha en bra dag trots värk och kärringsjuka *skratt*!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jätteskönt att få gnälla av sig ibland, det kan man behöva! Och då är bloggen bra!!
    Igår började jag äntligen på min sen länge väntande tavla. Jag vet inne i huvudet precis hur den ska se ut, men eftersom den har lite applikationer (som jag gjort klara tidigare) så har jag haft lite tekniska problem. Nu var dom första lösta, så det var bara att sätta igång. Jättekul, ska göra resten av själva målningen klar idag tror (hoppas) jag. Sen är det bara dom jäkla applikationerna!

    SvaraRadera
  5. tittar in och ser om du gjort läxan hi hi..och det ser bra ut, det blir med beröm godkänt..
    du är för härlig, när du berättar om dina krämpor och umbäranden, då sitter jag och småskrattar (förlåt) för det finns en portion humor i det hela..hoppas det vänder och det gör det, så du orkar och mår bra igen, kramar

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att läsa gnäll på en blogg, ordentligt gnäll inte låtsasgnäll!
    Jag har ofta lust att gnälla, ibland skälla, ibland gråta...även om just det är svårt på en blogg.
    De dagar jag känner så brukar det inte bli nåt inlägg( med några undantag) men det är så skönt att skriva om när man är nere, arg eller ledsen har jag märkt. Det känns som om man skriker ut det!! och så är ju livet, man är inte glad jämt.
    Jag gillar dina inlägg! :)
    Kram

    SvaraRadera