torsdag 24 februari 2011

Tack och lov!!..


Åh vad jag är Tacksam....
Fick ett samtal igår kväll, frågan om jag i morse kunde vara barnvakt till Ines!! Min dotter, som ska ha barn i juni..hade inte känt några rörelser i magen, på 2 veckor..varit till barnmorska..inga hjärtljud..Oro!! Oroligt..var barnet dött???...Hu vad hemska tankar..Men efter att träffat läkare i morse, ultraljud...Så lever barnet!!! Gråtit av lycka!! Moderkakan låg så till, precis framför barnet, så inga hjärtljud kunde höras just nu....och inga sparkar kändes....!! Va bräckligt allt är..hur snabbt ens dag kan vända..Så glada vi är..inget annat spelar så stor roll...
Skitaxeln värker, men det är inget livsfarligt..det går att bota..
Packat min väska nu..det snöar lite ymmigt -19 i morse.....men det ska bli mildare i helgen!!
Puss och kram

1975..ja det var länge sen!! Rätt, det är jag som är till höger, i ljusblå jeansskjorta..ung och oförstörd...hahhaha..Hittade även ett foto på min kära Hund Charlie, som jag älskade så då 1975!!...kolla tapeterna!!

9 kommentarer:

  1. Förstår din tacksamhet. Vilken lycka :)

    Hoppas din värk släpper.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Åh vilken lyckat att det var bra med bebisen.
    Var Charlie en cavalier king Charles spaniel?
    Kramar:)

    SvaraRadera
  3. Ja en cavalier king Charles spaniel...den sötaste man kan se!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ohh vilken tur!!Så kul att du fortfarande kommer in till mej o hälsar på då o då fast jag inte uppdaterar så ofta,men nu har jag precis lagt upp lite nytt annars får du gärna komma "hit" o hälsa på ,är här mer.
    www.meandpixi.blogspot.com
    kram kram =)

    SvaraRadera
  5. Det är inte bara fördelar med ultraljud. Det kan göra oss nervösa i onödan också. Skönt att det var OK. Tapeterna väcker minnen.Men det var vackert då efter 30-40 år med HSB-grått.Cavalieren väcker också minnen. Jag har haft två stycken, Berta och Nickan. Ha en jättetrevlig helg nu!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Hejsan !

    Det var ju skönt.Att allt är okej.

    Då kan jag önska en trevlig helg !


    Kram Mi

    SvaraRadera
  7. tittar på bilden i förra inslaget, påminner om en bild jag har på mig när jag sitter och plockar blommor..nostalgi..
    skönt att det ordnade sig med lilla barnet,
    ha re gött...

    SvaraRadera
  8. Det var glada nyheter, att barnet lever och frodas. Förstår att ni varit oroliga.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  9. Måste bara tillägga att det är möjligt att någon eller några av mina kommentarer inte kommit fram pga ordkontrollen.
    Jag missar det ofta, jag klickar på kommentera och sen så går jag vidare.
    Vill bara säga detta ifall du undrar ;)

    SvaraRadera