fredag 18 februari 2011

Väldig trevligt att basta!!



Igår, torsdag...en mkt bra dag..
Städade lite lätt, väldigt lätt..för jag har ont i en Axel, har jag sagt det förut ( heh hehe) och då behöver man inte städa så hårt..Syrran och jag tog en promenad..i solen!! Min syster ska flytta, det gör mig sur, men det ska jag berätta om en annan gång...Igår tog vi bilen till Karlslund..mkt vackert ställe att vandra på..Men fy attan va kallt det var..trots alla våra ullmammelucker och huvor med skinn, så blåste det kallt......fort gick vi, nästan sprang...hann inte se på det vackra i naturen..in i bilen och bannade VINTERN!! ..sen hämtade jag min dotter vid tåget...Min dotter ja, som inte kan komma när hon ska..Hon skulle komma i onsdags..men ack en dag mer eller mindre, när tågen är billigare på torsdagen......och försenade och anslutningsbussskitar...jjajja., HON
är här nu..min kära lilla fisflicka. Vi Besökte mormor..glad mormor..
Pannkakor fick man där..med glass och blåbärssylt..
Vi måste besöka moster också..Moster som ska flytta...och röjer och slänger..nästan allt.
Min syster, min dotters Moster..hon älskar Märkeskläder..ju dyrare ju bättre..sen fyndar hon dem även på rea, men med god kvalité---så där hittade vi i säckarna en massa fint...tre kjolar, två brallor, tre blusar, och några sjalar..bara av toppen design...ja så nu har jag kläder..MÅSTE rensa ut i min egen garderob snart..och ja...kanske syrran vill ha,,../(tror jag inte)
På kvällen skulle vi ta en promenad..åkte till Karslund, där det även finns bastu...
Vad vi inte visste var att där ÅKER MAN BARA SKIDOR....vi virrade i skidspåren, hoppade fint över och förstörde dem inte...men ack så arga de blev..skidåkarna,...blängde på oss ,hatade oss hotade oss..................tills vi blev inträngda i skogen, och utskällda..Ja några var så otrevliga mot oss, att vi kommer behöva terapi...suck..men jag förstår ju nu, att vi var i vägen, förlåt.'
Molokna skulle vi basta........men bastun var trasig,,
Som tur finns ett badhus nära inpå...Öppet till nio...kostade 150 kr, men hade en mkt skön bastustund..
Där satt vi lääääääääääääääääääääääääääääääääääääänge..och svettades.Jätteskönt..hade med ruskor och tvagor..tvålade in varann och masserade,..mysigt....
Träffade trevliga tanter i bastun..tänk att vi pratar i bastun, vi människor...nakna och utlämnade..två norrländska kvinnor hade irrat sig in till Örebro..pratsamma för att vara norrlänningar.;-)-.Vi gav rådet som ett par turkiska kvinnor gett oss:...tvätta huden med wichyvatten, smörj in med olivolja med citron.....ger mjuk hy....fick rådet av en färgad kvinna, att peela sig med kaffesump....som skulle ge, mycket mjuk hy.....( jag hade lust att fråga om hon blev så brun och fin av kaffet:-).....tänk att axeln blev mkt bättre efter bastun... skönt med värme, ska försöka basta oftare....bygga en på balkongen kanske!! Bastu borde finnas i varje hus..fattar inte svenskarna det!!!...Finländarna vet!!
Idag.....Fredag....man blir lite dagvill när man är sjukskriven..Tänk, jag sover bättre...vaknar inte kl 3-4 med huvud full av tankar och planer..känner mig lugn och avstressad...Tjohoo...man borde inte jobba så mkt..jobba halvtid och måla för resten...Tänk, det vore gött.. But....Money, makes the world go around.,.....................
Ja idag, har dagen bara försvunnit i skön takt........varit hos lilla barnbarnet. Hon var så hostig hes,och snuvig lilla Ines. Klängde sig fast på mormor, och ville pussas med snorig nos....och vad gott det känns.Älskar den ungen....
Lördag...åh vad skönt...söndag....åh lång helg ska det bli!!
Trevlig helg till Alla!!! Kram!

8 kommentarer:

  1. Skratt....förstår att du har så trevligt att du inte hann skriva någon text....

    Ha en fortsatt trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Trevligt se att du har trevligt!
    Ha det fortsatt trevligt i helgen!

    SvaraRadera
  3. hahhahaah...nu kom texten!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Inget rispapper, burkarna är lite slarvigt målad med vitfärg bara.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Känns som om du börjar komma ifatt dej själv, så skönt!! man måste unna sej egentid, jobb kan inte vara allt. Känner det själv just nu, blivit lite för mycket på sista tiden, mycket nytt som tar energi, så den här helgen ligger som ett oskrivet blad, och det behöver jag.
    Skidåkare, deras spår är heliga, jag vet...för många år sen råkade hunden slita sej, och jädrar i min lilla låda va ilsken en gubbe blev!! Å ändå var hunden inte ute i spåret utan korsade det bara.
    Ha en riktigt skön helg med dotter´n!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Låter som du haft en riktig bra dag igår. Bastu och klädesrens. Kul att du oxå har besök av din dotter precis som jag av mitt barnbarn. Ha det så gott så hör vi av.

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag kikar in här och önskar dig en fortsatt trevlig helg. :) Kram Madde

    SvaraRadera
  8. Bastu är underbart, låg en lång stund idag efter simmningen.

    SvaraRadera