fredag 11 februari 2011

Ja va ska man göra...


Det snöar...
I morse hade jag en ändå en fin upplevelse, när jag pulsade till jobbet. I stora fjällräven jackan, med huvan snörd runt huvudet..och broddarna under kängorna. Det yrde snö, stormade..men det var mysigt just då..Men det måtte varit en förvirring i tidig morgonstund, jag kände en viss förtjusning där under huvan...Tror att det var för att jag var så välklädd och hade mina halkskydd på mig. Inget kunde hända och det var FREDAG!!!
Vi stängde tidigt idag och firade kollegans födelsedag med tårta och paket..
Efter jobbet tog jag en promenad under Huvan upp på stan..köpte mig en Vårjacka från Part Two, på Lady Tramp...en grön, för dyr, men helt i min smak...åh vad jag längtar till Våren nu!!!! Roligt!
Mindre roligt är att min axel är på g igen..värker som tandvärk, tantvärk kanske, och värken går ner i handen...Zonterapi, ja den räckte i fyra dagar. Blir till att besöka läkare i allafall fast jag hatar det!! Man börjar bli sliten, gammal kärring..Kan det ha med snövädret att göra?? Artros kanske, Doktorn? Som min pappa har??
Ja ja hur som helst är det helg och det är underbart..
Köpte en hjärtchokladask, så god att nästan hela är slut nu. Skulle räcka till Måndagens, Alla Hjärtansdag--va synd.
Önskar en god helg till alla...

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med din krånglande axel och värk...jag vet för jag lever jämte min värk som beter sig som hackande svarta korpar dagarna i ända...
    Längtar att få se någon ny målning av dig....
    Kanske inte snö är någon bra inspiration???

    Ha en finfin lördagkväll.....kram å klapp på kinden....

    SvaraRadera
  2. Finns väl inget som känns bättre än att handla något till sej själv för att pigga upp sej med när det är skitväder och man räknat med vår!! Hade jag haft en affär här ute i skogen hade jag också gjort det...Värre är det med din axel. Jobbar ihop med en tjej som fått hjälp hos en kiropraktiker inne i Örebro, törs man prova det?? Jag är ju så attans rädd att de ska knäcka till något som aldrig går att få ordning på sen, hur ska man veta att de verkligen kan sin sak?? Längtar tills det blir bart här på bygatorna, tycker det hjälper när man kan gå med stavarna.
    Ha´en bra lördagskväll, du får ta sista chokladbiten till Melodifestivalsuttagningen (jävla långt ord det blev då!)ikväll.
    Kram kram

    SvaraRadera