söndag 13 februari 2011

Lite kärleksfull dam..............




in




Är nog påverkad av all ALLAHJÄRTANSDAGS-reklam.. Igår i affärerna dignade det av röda hjärtan. Målade en dam som vill ge sitt hjärta till någon...eller behåller det själv...kanske??
Målar lite nu också, framför tv-4 nyhetsmorgon..

Idag är det skitkallt, -19 just nu...men ser ut att bli soligt!!
Mitt lilla barnbarn ska komma på besök, vilket medfört energi till mig..bakade en sockerkaka i morse kl 8!! Ovanligt för mig som är så morgontrött...

........... mina loppisfynd...de är så många...alla dessa dukar, som ligger i mina gömmor..och aldrig kommer på borden. Inte alls hamster utan sakletare. Vore inte alls fel att sälja vidare och fylla på nytt, bara för att tillgodose den sköna känslan av att fynda och leta!!
Nu ska jag dammsuga så lilla Ines inte får dammiga kalasbyxor när hon svansar omkring hos sin mormor..skämmigt!

7 kommentarer:

  1. Skönt med en målarstund i soffan!

    SvaraRadera
  2. Jaa äntligen och en kärleksfull dam har du målat....jag tar till mig av alla dina målade hjärtan. Håret var så vackert på din dam som att det flyger för vinden lite...snyggt, snyggt.

    Ha så trevligt med lilla Ines idag, du kommer att få massor av energi det är jag övertygad om..

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du visar!
    Hoppas att du får en toppendag tillsammans med ditt lilla barnbarn....

    Må så gott!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  4. Så mycket fina saker....
    Är det från din fd sommarstuga? Härligt återseende kan jag tänka.
    Gillar din hjärtliga dam...låt henne behålla sitt hjärta :)
    Ha en mysig dag med lilla barnbarnet.
    Jag läste och log då du beskrev hur du njöt där i jackluvan på väg till jobbet i snövädret. Det hade kunnat varit jag!

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen din hjärtans dam. :)
    Hoppas dagen med lilla hjärtat var bra.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tavla!! Är det vårens energi som sakta börjar komma trots kylan, kombinerat med barnbarnets besök?? Å visst mår man bättre när man anar att dagen kommer att bjuda på sol, livsandarna får sitt på något vis.
    Törs inte tänka på hur många "fynd" jag har i mina skåp...Skulle någon rensa skulle jag säkert inte märka det heller, ibland blir jag riktigt förvånad när jag hittar något...det har varit totalt bortglömt.
    Ha en fortsatt skön kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Här på norra Öland ser man inte så mycket av Alla hjärtans dag. Stamkunderna på ICA fick 10% på en ask med chokladhjärtan, det var allt. Skönt att slippa de där jippona runt alla "dagar" som jag minns från Stockholm.Vad härligt det är med alla dina vackra bilder som du skapar!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera