tisdag 22 februari 2011

olänkat






Ähjj jag orkar inte...fy va slö jag är..Suttit en heldag och lyssnat på Klimatsmartmat..En mycket nyttig intressant, VIKTIG föreläsning.!!!

Lägger in mina blomfoton i stället...klarar inte av att/orkar inte att länka Hildas tävling.....gjorde som jag lärt...
.Jag vinner ju inte i allafall!!!!
När jag kom hem idag....stod mina Anemoner i full överblom, deras blomblad hängde på sista nerven, helt nervissnad, trots att jag gett näring och beskurit...de små fina pistillerna fladdrade på sista sucken och i solens sken var de dock vackra..Försökte med min macroinställning, min digitala lättskötta Casio, få till några vackra foton..förevigade...hur länge det vet ingen..dessa foton som ligger i mitt dataminne..HUR länge är de bevarade för eftervärlden, och mina barnbarnsbarnbarn..säkert inte så länge???
Ska nu föröka koncentrera mig på att finna en veckosluts resa, med Hotell all inclusive, havsutsikt och BILLIGT...Med bästa vännen, och inte fööööööööööööööööör långt bort...


Om jag ska vara lite allvarlig, så har jag pratat idag med facket..Är orolig för min axel, som envisas att värka..värken går ner i armen och handen. Tappar saker och känner mig inte pigg...Nästa vecka?? Ska jag orka att arbeta då??
Jag vill ju det såklart..jobba och inte ha ont..
Sjukskriven, inte kul...dåligt med pengar och tar ner ens självkänsla...ska träffa sjukgymnast ja visst, och zonterapi nästa vecka..Vad som skrämmer mig är, att om jag inte blir bättre...finns det ingen som kan ge min ett lättare jobb..Var hamnar man då??
Men nu vill inte jag vara negativ...det är inte min natur...men...men...klart det kommer bli bra!!

7 kommentarer:

  1. Du menar att du inte fattar länkandet? Ja, det är så svårt att förklara när man skriver och inte samtidigt ser vad man gör. Vill du kan du ju också skriva ut hela länkadressen i inlägget - så kan ju folk klicka sig dit själv genom att bara kopiera adressen. Men annars klarar man sig säkert utan att länka också =)

    SvaraRadera
  2. vad härligt det låter med en resa i helgen,hoppas du hittar något bra
    Tråkigt med axeln, jag gick i flera år med ond axel sovande fingrar, röntgades, utsliten sa man masserades,fick corticon, sen för ett halv år sedan såg jag ett reportage om en naprapat här i stan gick dit 2 ggr och efter 4 veckor var allt borta, känsel o myrkryp är borta i armarna helt underbart
    Mina vita golv är inte svårskötta, men en nackdel när man har katter som jag att allt syns damm o katthår
    ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
  3. Lycka till med veckoslutsresan, passsa på att njuta så mycket du kan!
    Hoppas att det sedan fixar sig med din axel och jobb som passar.
    Kram/SA

    SvaraRadera
  4. Att gå och ha ont är inte bra, man blir ju så vansinnigt trött också!
    Själv råkade jag ut för att få "musarm" för ett tiotal år sen. Hade ont i över ett år och kom inte på vad det var, men någon sa till mig att jag använde datorns mus med högerhanden så det kunde vara det. Alltså flyttade jag över musen till vänster hand (jätteknepigt till att börja med) men efter ett par veckor gick det onda bort och sen dess har det aldrig återkommit - och jag har nu vant mig att vara lite vänsterhänt!

    SvaraRadera
  5. Hej! :)

    Stackare har du ont i axeln - det var inte kul att höra. Har du hört talas om healing? Det är något jag varmt rekommenderar.

    Hoppas du har en fin onsdag!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Hur länge finns fotona kvar och vem har intresse av dem? Vi har nyligen sorterat foton efter en gammal vän som avled och det är inte många som har något intresse för de kvarlevande. Efter det sorterar jag stenhårt bland mina och på de som finns på papper skriver jag vilka de föreställer och när fotot togs. Hoppas du får ordning på axeln! Det är verkligen plågsamt.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. Lilla gummman jag hoppas du får hjälp mot ditt onda på något vis, det tär på en att alltid ha ont. Vi får friska upp minnet med länkningen,
    klicka på design, lägg till en gadget, välj bild, Länk: skriv in http:// adressen till den det gäller, och Titel: tävling hos xxx och bildtext, länka bilden, SPARA, den hamnar alltid överst under lägg till gadget, vill du flytta den, ställ dig på rutan klicka håll kvar och dra
    till den ordning du vill ha dina bilder,SPARA, du kan alltid redigera om du inte blir nöjd, det här kan du nu, må så gott det går kramar

    SvaraRadera