torsdag 17 februari 2011

Ja har ju tänkt...

håller nästan andan, så himla kul är det!!

Att köpa vitt tyg, sy gardiner och måla på dem. DET HAR JAG TÄNKT!!!.Har bara inte känts rätt... vad dum jag är!!..men va 17...likaväl som att låta trycka upp tyg, som säkert är skitdyrt, kan jag ju designa mina egna..Det ska jag göra, TACK för tipset..jag behöver komma igång.. mitt slöa arsel!! Ursäkta uttrycket..Man ska inte känna efter hur trött man är!! Värk tar ner en' och den ska botas..
Kroki är kul, att måla nakenmodell..jag har möjlighet att göra det varje lördag 11.00 på konstskolan.. man är så koncentrerad.
Har fått en tid hos en sjukgymnast..Och det var inte lätt..ringt runt hos Örebros 511 sjukgymnaster, de hade alla mycket få tider...så FOLK mår dåligt..utarbetade och stressade...VAD ÄR DET FÖR FEL!! Min vetekudde är kall nu, så jag får lov att koka ny gröt igen!! ;-)
Ska ta en promenad i det svartvita vädret..-5 ute och vit himmel och svart snö här i stan..kan vara vacker kanske...
Sen på eftermiddagen gå och Basta!!..det blir skönt..
God Torsdag till eder!!

7 kommentarer:

  1. Väldigt vacker kroki-skiss!! Trovärdig!
    Jag har bara en gång prövat det, då var det på en akvarellkurs. Modellen bytte posé var femte minut - först blev det stress, men sedan var det kul när man märkte hur snabbt man tog in helheten när man hade tidspress :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg krokiskiss - och det där med egendesignade gardiner låter ju helt rätt för dig. Kör på!

    SvaraRadera
  3. Ja men det är klart att du ska måla dina egna gardiner!! Väntar spänt på resultatet! Vet du, det kanske var meningen att du skulle bli sjukskriven ett tag, komma ifatt med dej själv och få lusten tillbaka med att måla och att orka?? Hela kroppen och själen ska må bra, inte bara just det onda, det lät dumt men du förstår säkert vad jag menar.
    Kroki, det är så det kallas. När jag läste var det EN kille med i klassen (de andra stod nog inte ut med oss så de hoppade av en efter en...) och han satt nakenmodell för kroki vet jag att han berättade. Gissa om alla fruntimmer satt som starholkar med vidöppna munnar då...
    Ha en bra eftermiddag, och var rädd om dej!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag stod själv krokimodell för min förra pojkvän som var helt grym på att teckna. Det var extremt jobbigt att stå i samma position dock. Jag blev helt yr och illamående. Men det blev väldigt bra resultat!!!

    Du är en fantastisk konstnär!!!!
    kram Madde

    SvaraRadera
  5. häftigt att måla sitt eget tyg det skulle jag vilja prova någon gång, och kroki är kul tjusig dam, hoppas du känner dig piggare idag..
    krammizzzz

    SvaraRadera
  6. JAg väntar med spänning på foto på dina gardiner! Det målade tyget närmast texten är så vackert.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. Du målar så fint, både kroki (som tecknas antar jag) och på tygerna. Jag önskar jag kunde jag med.

    Vi stressar nog ihjäl oss nuförtiden, jag tänker på hur det var när jag var liten, på 70-talet. Då var man och hälsade på varandra på ett helt annat sätt, nu har ingen tid. Alla har nog med sitt. Förr då tog man kanske mer sakerna som dom kommer, nu skapar man saker hela tiden, och sitter på FB och låtsas vara sociala.

    Konstigt egentligen.

    SvaraRadera