tisdag 1 februari 2011

Ännu värre..



Nu kan jag skratta/eller gråta åt denna dag..Den var ännu snurrigare/stressigare.
Klart det visade sig i att vi hade tre tusen mer i kassan än vanligt!!..
Sen när de på eftermiddagen kom med våra nya möbler,,hahahah då hade jag inte alls lust att överhuvudtaget gå och prata med gubbarna....ja man Undrar om det ska vara så här..Ska försöka ta upp detta med min chef..det går inte..vi orkar inte..Inte ska man vara så slut efter jobbet att man bara orkar sitta i soffan och glo..och blogga möjligtvis..detta måste göras något åt..Men tyvärr tror jag inte att vi får det bättre hur lätt som helst..måste helt enkelt lära oss att prioritera..och säga stopp....Nä nu ska jag sluta gnälla och göra nåt åt det i stället..Trött trött trött...Hu vad trött jag är på att vara trött!!
Sömnen kära vänner...Varför ska det vara så svårt att sova...Vaknar vid kl två..fyra..och sen vaken med tankar som verkar livsviktiga..just då...kommer på allt, där mitt i natten..planerar, och funderar..retar upp mig och undrar....tänker..oro, i själen??Nu har jag inga fler rum att prova. Gästrummet är upptaget, och ärligt talat sov jag inte så bra där heller till slut. Skit..Man ska lämna alla tankar utanför sovrummet, sa en sömnforskare...ja ja det är ju lätt..Tänk jag tror att allt blir bättre sen, jämt..precis som man står vid en hållplats..sen blir det bättre,när resan går..vidare..
.....och det blir det, det vet jag...med ljuset värmen och blommorna!!
Säkert bättre redan i morron!! Kram

6 kommentarer:

  1. Stackars dig som inte får vila ut ordentligt under natten. Du får helt enkelt ta ett piller så att du får sova ut en gång för alla. Å säg till din chef att du ska ha det mer komfortabelt på ditt jobb.Annars ska han /hon få med mig att göra. Då skickar jag över alla mina dåliga energier till vederbörande person. Ha ha ha!!! Ja precis som en häxa.Vem vet jag kanske blev bränd på bål en gång för länge sedan och bär vidare på dessa krafter i nuvarande liv. Tror du på ett liv efter detta?? Det gör jag.

    SvaraRadera
  2. Måste nyfiket fråga vad jobbar du med, inom skolan har jag förstått och gissade lärare men tretusen mer i kassan kan man väl inte få som lärare över en dag ???*skratt*
    Men tråkigt att du har så stressigt, inte konstigt att du inte kan sova ordentligt, det ena brukar ju ge det andra.

    Jag är ju också en sån som slår på hjärnan så fort jag slår upp ögonen, eller vaknar.
    Rantafar brukar säga att jag inte ska slå på hjärnan förren jag ska kliva upp.
    Men min sömnlöshet består nog i min ständigt kroniska värk, då är det svårt att koppla ifrån.

    Hoppas det ordnar sig för dig.
    Va rädd om dig.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  3. Oj, det låter som en turbulent tid i ditt liv just nu..och så trist att inte kunna få sova ordentligt när du verkligen skulle behöva. :(
    Jag hopppas på lugnare tider för dej och att du börjar sova bättre bums! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den där sömnforskaren måste vara en man!? Det är ju så att vi kvinnor oroar oss och grubblar mer än vad män gör - och sover därför följaktligen sämre. Dom behöver ju bara lägga ner huvudet på kudden så slocknar dom.
    Men...å andra sidan så har jag uppräckt att jag kommer på en massa bra saker på nätterna. Härom natten kom jag på en snygg dekorationsgrej och i går natt kom jag på motivet för en tavla. Lite besvärlig att göra, men jag får ta tid på mig. Tror att den kan bli riktigt trevlig!

    SvaraRadera
  5. Carina! Det låter inte bra. Sömnen är livsviktig. Hoppas verkligen att det blir lugnare. "Bit inte ihop, det är så man blir tandlös".
    Snälla,
    Var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. När sömnen börjar krångla är det inte bra!! När man vaknar på natten och planerar vad man ska göra nästkommande dag, då är man farligt ute!! Lätt att säga, på nått sätt måste man bryta det där negativa, jag vet att någon fick rådet att skriva ned minst tre positiva saker som hänt under dagen precis innan man skulle lägga sej, det skulle få en att fokusera på det istället. Men om det stämmer vet jag inte, kanske värt att testas i allafall.
    Ta nu hand om dej, och det finns inget jobb eller arbetsgivare som är värd ett magsår!!
    Kram kram

    SvaraRadera