måndag 14 februari 2011

Hjärtegull...



Så mkt fina hjärtan som studsar runt i bloggarna..så fina och kärleksfulla..
Satt här och kladdade med mina oljekritor...Sällan jag målar med en enda färg..några röda hjärtan fick dansa runt på blocket.
Har varit hemma idag, då jag har ont i Axel'skiten. Är så trött på det, men ska till sjukgymnast i morn, sedan till läkare..min väninna sjuksköterskan, trodde att jag skulle få en cortisonspruta?? Hoppas det snart går över....ja vet, det finns det som värre är, men just nu, med ständig värk, så är det trist....
Fick inte till det idag, kladdigt fult bara..är nog inte på G?? Ska ta och måla lite med akrylfärg i morn istället..lite bättre motiv... Den goa damen i badet, målade jag från en bild jag sett..Får ta det onda med det goda, och passa på att måla, för högern är i gott trim..

Idag en strålande solig dag, med gnistrande snö..så vackert...jag har kisat genom fönstret och sett de mest tjusiga små snödiamanter dingla ner från himlen..
Kom aldrig ut nån gång, då jag vaktat telefonen, VC, skulle ringa och det sent.
God kväll mina vänner och god fortsatt Hjärtedag!!

7 kommentarer:

  1. Go´fortsatt hjärtekväll till dig!
    Vilken härlig bad-dam!!
    Dina hjärtan ser ut som syrliga, söta karameller.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så många vackra hjärtan!! Å det trots att axeln jävlas med dej. Hoppas verkligen du får hjälp i morgon, värk påverkar hela ens liv.
    Själv har jag varit in till våran stora stad och letat efter fotriktiga skor, det påverkar ryggen märker jag att man går mycket och förmodligen i alldeles för dåliga skor. Men hittade inget som jag tyckte var värt pengar sådär på direkten, bara ett par på Life hälsokosten ute på Marieberg, och de kostade sina modiga 1045:-...så då tog snålheten över och jag åkte hem och kollade på nätet, skulle som bäst spara 100:-...typiskt.
    Damen i badkaret gillar jag verkligen!! Ser så nöjd och glad ut, och det skulle jag också vara om jag hade badkar en sånhär kall dag!!
    Ha en bra kväll och jag håller alla tummarna för att du får bra hjälp i morgon!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. en stor hjärtekram till dig..
    dina hjärtan ser goda ut..får man smaka..
    badkarsdamen är för härlig och nöjd ut..
    hoppas det ordnar sig med din axelskiten
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack för ditt besök, jag gillar att se andras skapelser så du får mig som liten svans!

    SvaraRadera
  5. Stackare som har så ont hela tiden, det är jobbigt! Gillade båda bilderna, fast jag trodde det var ett självporträtt!
    Idag ska jag KANSKE börja med min planerade tavla som jag tror att jag får svårt att rent praktiskt få till. Men jag har klurat en del så.....

    SvaraRadera
  6. Tack för du fann mig så jag fann dig!!
    Jag blir alltid så impad av människor som kan skapa saker med egna händer. Jag vill ju så gärna också (oh när jag bara får tid såååå) smäller de nog till här på gården med Ankis skapelser..hihi.

    Underbara små konstverk, jag har lite brådis ska ut o cykla vet du så jag återkommer o kikar runt igen. Hoppas din värk ger sig, de e så irriterande o trist att ha ont.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  7. Baddamens är så härlig, hon ser så nöjd och avslappnad ut.
    Hjärtekram:)

    SvaraRadera