måndag 7 februari 2011

Zonterapi.--


Det hjälper!! fått 1,5 tim behandling, både massage och zonterapi..Känns jättebra just nu. Terapeuten fick mig att slappna av, och nästan somna...Axel bra, fallera!!!
Hoppas att det går över i tummen osso...
Rörigt på jobbet idag , ingen vikarie när ordinarie är sjuk...det är inte bra...Men vi ska försöka att prioritera, det fattas två händer och det märks..Lilla praktikanten, är gullig men behöver puschas hela tiden...men skam den som ger sig..Phu va tjatig man känner sig..
Roligt att jobba i allafall...Trivs!!
Beställt en Spakryssning tillsammans med min far och mina två systrar....Det ser jag fram emot..Till Åland!! Får tyvärr inte gå iland, men är ju ändå i fädernes vatten!!
Denna vecka, ja inget mer än träning och keramik på onsdag...skönt.
Det blåser och regnar ute, riktigt hundväder..Tur man inte har en hund idag..Har haft, och sådana här dagar var det sandiga tassar, direkt till duschen!! Saknar en hund, det gör jag. Och katter!! ..





och värme


sommar



Och en trädgård :-)

Och ett hav!

7 kommentarer:

  1. Då man börjar tänka på saknad så kommer man på mycket. Tur att zonterapin fungerade.
    annika

    SvaraRadera
  2. Lite nära dig bor jag trodde du sett detta på min blogg. Men 7 mil för att gå på Loppis nja det är väl kanske att ta i. Det blir ju 14 fram o tillbaks. Jasså är det Eriks hjälpen som står för den.
    Ser du att det är bra med zoonterapi. Det visst jag. Håller nu tår o tummar på att det håller i sig.
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Fint att du får hjälp med värken! Jag saknar också just nu de där "små sakerna" i slutet av ditt inlägg :-)

    SvaraRadera
  4. Man kanske skulle ta och pröva det här med zonterapi, var går du någonstans?? Min kropp är inte riktigt hundra med mej, och det är nästan så jag inte vill känna efter heller, hur stor är chansen då att man får ett jobb...??
    Ibland är det svårt med vikarier som inte riktigt ser vad som behöver göras, eller som hela tiden måste ha direktiv, hoppas för tusan att jag inte är sån...
    Ha en bra dag vännen!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du får känna dig hjäplt med zoonterapin....Skönt!

    Här skiner solen så nu blir det en promenad!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  6. Zonterapi och massage är ju så härligt man blir som en ny människa ett tag.
    Låter härligt med sparesa.
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Kan inte tänka mig ett liv utan katter. Fast ett liv utan hund går bra. Orkar inte gå ut och gå i alla väder längre.

    Massage låter så härligt men för mig gör det så ont, det gör ont om man petar på mig så jag har bara provat en gång. När jag hade så ischias i ena skinkan, då fick jag massage av min sjukgymnast och jag blev som ny.
    Vilken känsla det var, få igång cirkulationen och massera sönder den stora klump som fanns där. Mmmmm....

    SvaraRadera